خبرهای داغ:
استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد مراکز تبدیلی و فرآوری محصولات از ملزومات بخش بسطام است گفت: با توجه به فعالیت های خوبی که در حوزه راه و شهرسازی در شهرستان شاهرود شده این شهرستان ظرفیت تبدیل به کارگاه شدن را دارد.
کد خبر: ۹۱۷۵۵۲۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا آشناگر در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بسطام با بیان اینکه از توفیقی که دارم تا در این بخش و در کنار مردم نجیب و بزرگوار بسطام باشم خداوند منان را سپاسگزارم اظهار کرد: استان سمنان، استان پهناوری است و پراکندگی جمعیت فراوان دارد.
وی با بیان اینکه بصورت روزانه اخبار منتشر شده توسط خبرنگاران استان را رصد نموده و از نظرات این عزیزان بهره مند می‌شوم گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده و تلاش نموده تا با تلاش گسترده بر مشکلات موجود فائق آید.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: در دور اول دولت تدبیر و امید با توجه به موقعیت‌ها و فرصت‌های موجود تلاش شد تا بسیاری از مشکلات مرتفع گردد، اما دشمنان تحمل این موفقیت‌ها را نداشته و مجددا مشکلاتی را برای مردم فراهم آوردند.
وی تصریح کرد: یکی از منابع کشور از محل فروش نفت بوده است که شاهدیم دشمنان مشکلاتی را در این مسیر ایجاد نموده اند، اما بحمدلله با مقاومت مردم و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب شاهدیم که آرام آرام از شوک ناشی از این موضوع در حال خروج می‌باشیم.
آشناگر ادامه داد: ایجاد یاس و ناامیدی، خدمت به مردم نیست و آب در آسیاب دشمن ریختن است و آینده نسل بعدی بدون شک وابسته به تصمیمات امروز ماست.
وی اضافه کرد: در شرایط سخت امروز باید همگی تلاش کنیم تا منابع جدید را در جهت توسعه استان تعریف نماییم و شهرستان شاهرود در حوزه راه و شهرسازی خوب عمل نموده و در حال تبدیل شدن به یک کارگاه است.
استاندار سمنان با بیان اینکه در هفته دولت بیشترین آمار برنامه‌های افتتاحی مربوط به شهرستان شاهرود است گفت: رونق بیشتر کشاورزی در بخش بسطام باید از گونه‌های مقاوم به سرما و یا تغییر الگوی کشت در بخش بسطام استفاده شود.
وی افزود: بخش بسطام با توجه به رایزنی‌ها و گفتگو‌های صورت گرفته با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌تواند بعنوان پایلوت کشت گونه‌های جدید باشد.
آشناگر تصریح کرد: ایجاد مراکز تبدیلی و فرآوری محصولات از ملزومات بخش بسطام است و استانداری سمنان در این خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه برای استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ سقفی وجود ندارد گفت: استان سمنان، یک استان در حاشیه کویر است فلذا اجازه تغییر کاربری باغات به هیچ وجه داده نخواهد شد.
آشناگر افزود: زندگی بدون درخت مشکل است و توقع می‌رود سازمان‌های مردم نهاد استان در این خصوص حساسیت‌های لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد، هر جا در خصوص توسعه‌ی شهر نیاز به انجام اقدام و تغییر کاربری خاصی باشد با ارائه دلایل منطقی و قانع کننده مساعدت خواهد شد.
آشناگر اضافه کرد: وجود مقبره‌های بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی در بسطام موجب تقریب مذاهب و جذب گردشگر در منطقه خواهد بود.
استاندار سمنان تصریح کرد: برای شهر بسطام، مجن و روستای قلعه نو باید طرح جامع گردشگری تهیه گردد و در این زمینه استانداری سمنان نیز مساعدت‌های لازم را ارائه خواهد نمود.
وی با اشاره به اینکه اعتباراتی جهت مصلای شهر بسطام اختصاص داده خواهد شد افزود:مشکلات اتمام طرح فاضلاب روستای ابر پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: الزام ارائه کسر حقوق کارمندان در هنگام دریافت تسهیلات توسط افراد در بخش بسطام دلیلی ندارد و این موضوع پیگیری خواهد شد.
استاندار سمنان از شهرداری بسطام بمنظور اجرای طرح جدا سازی آب شرب از آب فضای سبز قدردانی کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها