مدیر آموزش و پرورش درگز گفت: سال تحصیلی جدید را با حدود ۱۳ هزار دانش آموز، ۱۰۴۵ همکار فرهنگی و ۱۷۸ مدرسه در سطح شهرستان آغاز خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۵۱۸
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مژده درسنی در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان درگز ضمن اشاره به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس اظهار کرد: شعار امسال آموزش و پرورش امیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی دانش آموزان است.

وی افزود: بر این اساس سال تحصیلی جدید را با حدود ۱۳ هزار دانش آموز، ۱۰۴۵ همکار فرهنگی و ۱۷۸ مدرسه در سطح شهرستان آغاز خواهیم کرد؛ نواختن زنگ ایثار و شهادت و نماز از اصلی‌ترین رویکرد‌های سازمان است که با هدف ترویج فرهنگ شهادت و تاکید بر اقامه نماز اول وقت در اولین روز از مهر سال جاری صورت خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش درگز مدرسه محوری را اصلی‌ترین موضوع آموزش و پرورش دانست و گفت: سیاست‌های کلی ما در سال جاری مبتنی بر کاهش تمرکز، مشارکت درون و برون سازمانی با تاکید بر مدرسه محوری خواهد بود؛ این موضوع هم به استناد سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی انجام خواهد شد.

درسنی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های کمیته شش گانه پروژه مهر عنوان کرد: تعمیر و تجهیز، آسفالت سطح مدارس، رنگ آمیزی و ایزوگام سقف و اتمام پروژه‌های در دست ساخت از جمله مواردی است که در تابستان امسال به دنبال انجام آن بوده ایم.

وی تبیین کرد: تمام تلاش ما در آموزش و پرورش بحث پوشش تحصیلی است، به این معنا که تمام دانش آموزان بتوانند از نعمت تحصیل و مهارت آموزی و توسعه متوازن برخوردار شوند.

مدیر آموزش و پرورش درگز ابراز کرد: خوشبختانه با رایزنی‌های انجام شده، امسال پذیرش دانشگاه‌های تربیت معلم به صورت بومی بوده و از حالت قطبی خارج شده است؛ این مساله مشکل خروج و انتقالی نیرو‌های جوان و کارآزموده از شهرستان را برطرف کرده است.

درسنی در پایان خاطرنشان کرد: آئین بازگشایی مدارس باید ضمن احترام به ایام محرم، بیانگر شادابی، نشاط و همبستگی نهاد‌های مختلف شهرستان باشد چرا که بحث تعلیم و تربیت مربوط به تمام اعضای جامعه است و باید نمود آن در سطح جامعه مشهود باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها