دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان:
دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با تأکید بر اینکه نگاهی که نسبت به زن در غرب وجود دارد باطل شده است گفت: این نگاه ها زن را از خانواده بیرون کشاندند و به او گفتند که برای تو ننگ است آشپزی و نگه داری بچه در خانه و از او در بیرون به عنوان کنیز خدمتگذار دیگران استفاده کردند.
کد خبر: ۹۱۷۵۴۷۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان امروز در اجلاسیه بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در نشست تخصصی گفتمان بین المللی الگوی سوم مدل کارآمد که با حضور ۳۰ ملیت برگزار شد، گفت: در گذشته های بسیار دور دختر داری شرایط بسیار سختی بودند و آن را به نوعی یک ایراد و حتی ننگ می دانستند.

وی افزود: قبل از اینکه الگوی سوم در خصوص زن مطرح شود دو نگاه در مورد او وجود داشت، نگاه اول اینکه زن در حاشیه است و نقشی در جامعه ندارد و نگاه دوم اینکه زن در صحنه است ولی می توان از آن به عنوان یک نیروی کار ارزان استفاده کرد که هردو نگاه غلط بودند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان اظهار داشت: در این شرایط بود که الگوی سوم در خصوص زن مطرح شد که سبب تکان هایی عجیب شد و این شرایط را به جایی رساند که اکنون برای الگوی سوم که همان زن ایرانی است کتاب ها نگاشته میشود.

وی با بیان اینکه الگوی سوم زن ایرانی باعث شده که آن نگاهی که در غرب برای زن وجود دارد دچار تزلزل شود افزود: بدین جهت است که غرب با ظهور این نگاه احساس خطر کرده‌ است.

کرمانی با تأکید بر اینکه هردوگاهی که نسبت به زن وجود داشته باطل هستند گفت: این نگاه ها زن را از خانواده بیرون کشاندند و به او گفتند که برای تو ننگ است آشپزی و نگه داری بچه در خانه و از او در بیرون به عنوان کنیز خدمتگذار دیگران استفاده کردند.

وی در این خصوص ادامه داد: در این شرایط فرزندی احساس، محبت و عاطفه می خواهد خلاء ها را احساس می کند و در واقع تنها موجودی که فرزند را برای فرزند می خواهد و فرزند را برای نمایش نمی خواهد و نمی خواهد از او به عنوان سرمایه استفاده کند مادر است و لذا تفکر غرب می خواهد این نگاه را نابود کند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان اینکه الگوی سوم در شرایطی ظهور پیدا میکند که امروز در غرب شاهد پیری مفرط هستیم افزود: امروز ازدواج کمتر و فرزند کمتر در غرب رایج شده است و این الگوی سوم میتواند نسخه ای شفا بخش برای همه باشد.

وی با تأکید بر اینکه الگوی سوم از ابتدای انقلاب اسلامی با ظهور شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس خود را نشان داد گفت: در همین ایام امام فرمودند این شیرزنان باید به دنیا معرفی و تبیین شوند و لذا آن چیزی که مهم است معرفی و تبیین این الگوی برتر به عنوان الگوی برتر است که باید به آن توجه شود.

کرمانی معرفی الگوی سوم را یک ضرورت دانست و افزود: اگر ما این الگوی سوم را معرفی نکنیم دشمن این جای خالی را پر می کند و متاسفانه امروز تا حدودی در این خصوص موفق بوده است.

وی با اشاره به اینکه عده ای در طول انقلاب اسلامی مصادیق عینی و عملی الگوی سوم شدند افزود: مادران و همسران شهدا نمونه های عینی الگوی سوم هستند که با تربیت فرزندان انقلابی دنیا را به تکان درآوردند و تاریخ ساز شدند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان اینکه جای خالی معرفی و تبیین الگوی سوم امروز بیش از گذشته احساس می شود گفت: الگوی سوم متوجه شده اگر زن خانواده را رها کند قطعا خود را هم رها می کند و لذا خانواده در الگوی سوم محور مهمی است.

وی در این خصوص تصریح کرد: الگوی سوم که امروز توسط مقام معظم رهبری تبیین می شود تنها مختص زن ایرانی نیست بلکه این الگو قابلیت این را دارد که برای همه زنان مسلمان جهان مدل شود.

کرمانی با بیان اینکه آن چیزی که ضرورت دارد این است که این الگو باید به عنوان سرمشق مطرح شود افزود: دشمن به دلیل احساس خطری که از این الگو دارد به دنبال تخریب این مدل جهانی است و تلاش های زیادی برای استحاله و تخریب آن انجام داده است.

وی در این خصوص ادامه داد: الگوی سوم زن یعنی خانمی که فکر آن در جامعه تاثیرگذار باشد و نه تنها ظاهر آن،یعنی زنی که ایثار،گذشت،وفاداری و عفت را به نمایش بگذارد و در کل زنی که توانایی ساختن داشته باشد و نه اینکه فقط تخریب کند.

دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان با بیان اینکه فاطمه(س) مجسمه تمام خوبی هاست افزود: الگوی سوم برگرفته از بخشی سیره فاطمه زهرا(س) است چراکه فاطمه(س) بهترین مادر،همسر،فرزند‌،یار و غمخوار مسلمانان،بهترین اسوه ایثار،گذشت،فداکاری و مجاهدت است.

کرمانی در پایان خاطر نشان کرد: همه باید تلاش کنیم و به هر شکلی الگوی سوم را معرفی و عملیاتی کنیم و مولفه های آن را برای جهان اسلام تبیین کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات