خاطرات هشت سال دفاع مقدس؛

بوسه امام (ره) بر بازوان رزمندگان نیروی مضاعف به آنها بخشید

بهرا م صالحی از رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان اردل از عملیات فتح المبین گفت و افزود: امام فرمودند «فتح‌الفتوح» صورت گرفته است و فتح‌المبینی شد که امام بر بازوان رزمندگان بوسه زد.
کد خبر: ۹۱۷۵۴۵۲
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ بهرام صالحی از رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان اردل ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به خاطرات دفاع مقدس گفت: از 15 اسفند سال 1360 حال و هوای تازه ای در شهرها بوجود آمد و رزمندگان با عشق و شوق برای حضور در جبهه های حق علیه باطل و جهت شرکت در عملیاتی جدید ثبت نام می نمودند .

 این رزمنده دفاع مقدس  افزود: افرادی با سنین مختلف خود را برای اعزام مهیا می نمودند،  هرکس به هر شکلی و موقعیتی سعی می کرد که  ثبت نام کند و از رفیق خود پیشی بگیرد.  بالاخره روز موعود رسید و رزمندگان با اتوبوس عازم اهواز گردیدند . در بین راه و به عشق ارباب خود امام حسین علیه السلام  به مرثیه سرایی می پرداختند.

  وی در ادامه خاطره خود  افزود :اتو بوس ها  به اهواز رسیدند و در هلال احمر اهواز مستقر شدند و چشم به درب داشتیم که چه موقع به محل عملیات اعزام می شویم . در آن روزها فقط حرف از پیروزی علیه دشمن و شهید و شهادت بود و پس چند روزی که گذشت به دزفول اعزام و در مدرسه ای که توسط بعثیان عراقی با موشک تخریب شده بود استقرار پیدا نمودیم.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دو و یاسه روزی که گذشت به منطقه عملیات اعزام و در چادرهای استتار شده مستقر شدیم و در مدت کوتاهی که تا عملیات مانده بود به دعا و رازو نیاز می پرداختیم که البته در این مدت به تکرار آموزش ها هم پرداخته می شد.

بهرام صالحی  افزود :در نهایت باید گفت که عملیات فتح المبین یکی از عملیاتهای بزرگی بود که دشمن را از چند محور  از جمله: شیار اباذر و دشت عباس و... غافلگیر نمود و در ابتدا در این عملیات مهم و برنامه ریزی شده ، توپخانه ی دشمن سقوط نمود و از باغ شماره 7 تا دشت عباس و جاده ی استراتژی اندیمشک آزاد شد و بیش از 15/000 مزدور عراقی به اسارت در آمدند و مقادیر زیادی از سلاح ، مهمات و ادوات و تانک و نفربرهای دشمن به غنیمت گرفته شد و موضوع مهمتر اینکه ، معلوم گردید که چند کشور در این عملیات به صدام کمک می کردند.

 وی نتایج عملیات فتح المبین را برشمرد و گفت: عملیات فتح‌المبین منطقه وسیعی را آزاد کرد، غنایم زیادی را بدست آوردیم، البته در فتح‌المبین بخشی از یگان‌های ما با کمبود مواجه بودند، به خصوص یگان‌های سپاه که خودجوش از بین مردم بودند و بیشتر پشتیبانی‌شان نیز از طرف مردم بود. در آن موقع سپاه حتی قادر به تأمین تسلیحات یگان‌ها نبود، یکی از دستاوردهای عملیات فتح‌المبین تجهیز یگان‌ها بود و حتی بعضی امکانات برای توسعه یگان‌های جدید هم فراهم شد.

صالحی خاطرنشان کرد: جدا از اسرایی که در عملیات داشتیم، خود این عملیات نشان‌دهنده یک عملیات بزرگ بود، همانطور که امام فرمودند «فتح‌الفتوح» صورت گرفته است و فتح‌المبینی شد که امام بر بازوان رزمندگان بوسه زد.

وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) بعد از پیروزی عملیات غرورآفرین فتح المبین طی پیامی فرمودند«این جانب از دور دست و بازوى قدرتمند شما را که دست خداوند بالاى آن است مى‌ بوسم و بر این بوسه افتخار مى‌ کنم.». 

صالحی افزود: آری این پیام حضرت امام نیروی مضاعفی به رزمندگان اسلام داد تا در ادامه دفاع مقدس بیش از پیش تلاش کنند و موجبات سرور و خوشحالی امام خویش را فراهم سازند.

ارسال نظرات