کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به اتهامات اخیر مقامات آمریکایی به ایران:
قناد باشی ادامه داد: این مسئله نشان می دهد توان نظامی آمریکایی ها و تسلیحاتی که در اختیار عربستان گذاشتند آن قدر ضعیف است که در برابر یک کشور جنگ زده، ناکارآمد است و نمی تواند قابلیت هایی که وعده داده شده است را اجرا کند.
کد خبر: ۹۱۷۵۴۲۳
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  جعفر قناد باشیدر واکنش به اتهامات اخیر مقامات آمریکایی به جمهوری اسلامی ایران درباره دست داشتن در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، اظهار کرد: بخشی از شیوه ترامپ در دوران ریاست جمهوری برای برخورد با مشکلات این است که فرافکنی کند و دیگران را متهم می کند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: از طرف دیگر اگر آمریکایی ها واقعیت را در حمله پهبادی و بسیار مهم یمن به تاسیسات نفتی عربستان بگویند و اعلام کنند این اقدام کار یمنی ها است موجب سرشکستگی آن ها می شود.

قناد باشی ادامه داد: این مسئله نشان می دهد توان نظامی آمریکایی ها و تسلیحاتی که در اختیار عربستان گذاشتند آن قدر ضعیف است که در برابر یک کشور جنگ زده، ناکارآمد است و نمی تواند قابلیت هایی که وعده داده شده است را اجرا کند.

وی خاطر نشان کرد:  بنابراین آمریکایی ها برای اینکه خفت ناشی از شکست در برابر یمن را پنهان کنند آن را به ایران نسبت می دهند تا واقعیت حقیقی آشکار نشود و آسیب پذیری سیستم ها و سامانه های دفاعی آن ها زیر سوال نرود.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه دو گروه ذی نفوذ در دولت آمریکا بسیار قدرتمند هستند، عنوان کرد: این دو گروه معمولا تبلیغات مربوط به آمریکا را جهت دهی و تلاش می کنند مواضع آن ها از زبان کاخ سفید بیان و صادر شود که یکی از این دو گروه صهیونیست ها و دیگری گروهی است که از طریق دلار های نفتی کشورهای مرتجع منطقه کار می کند.

قناد باشی در ادامه گفت: این دو گروه تلاش می کنند در این قضیه ترامپ را به سمت خصومت  بیشتر با ایران سوق دهند و از همان ابتدا که ترامپ از برجام خارج شد با تشویق، ترغیب و تبلیغات القائی این دو گروه ذی نفوذ بود.

وی تصریح کرد: بنابراین این دو گروه تلاش می کنند با بهانه قرار دادن حمله پهبادی به صنایع نفتی عربستان مواضع خود را ادامه دهند و ترامپ را به این سمت ببرند و آنچه که از زبان رئیس جمهور آمریکا برای اتهام زنی علیه ایران صادر می شود حرف این دو گروه جنگ طلب است.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان مطرح کرد: ترامپ به دلیل موضع گیری های غیر منطقی خود نمی تواند این اتهام را به مردم دنیا تحمیل کند چرا که بدون سند حرف های صهیونیست ها را تکرار می کند و هیچ تاثیری در مواضع سایر کشورها نخواهد داشت.

مصاحبه و تنظیم: مهدی زاده

ارسال نظرات