استاندار سمنان در خصوص سرمازدگی درختان مجن گفت: پیشنهاد است تا کشاورزان از گونه‌های جدید قابل کشت و مقاوم به سرما استفاده نمایند که این مهم نیازمند پیگیری و همکاری همگانی دارد.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۶۰
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
تاکید بر استفاده باغداران مجن از گونه های جدید کشت و مقاوم به سرمابه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا آشناگر در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر مجن در سخنانی با بیان اینکه از امام جمعه مجن بواسطه حضور در جلسه و سخنان خوبشان و از تمامی مردم و مسئولان خوب مجن سپاسگزارم اظهار کرد: شهر مجن، شهری زیبا با اقلیم بسیار جذاب و خوب است.
وی با بیان اینکه کمتر شهر‌هایی در کشور دارای موقعیتی همچون موقعیت مجن هستند افزود: باید تلاش شود تا بافت فرسوده شهر مجن احیاء گردد.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: یکی از سیاست‌های دولت، احیا و باز آفرینی بافت فرسوده شهرهاست که همه ما نیز تلاش خواهیم کرد تا این مهم محقق گردد.
وی تصریح کرد: آبشار زیبای مجن و دیگر جادبه‌های این شهر این قابلیت را برای این شهر فراهم می‌نماید که بعنوان یکی از پتانسیل‌های گردشگری کشور و استان مطرح گردد.
وی با بیان اینکه باید به بافت قدیم شهر توجه و به امور شهر رسیدگی گردد گفت: بهتر است تا امکانات لازم و اولیه زیستی جهت رفاه بیشتر اهالی و گردشگران فراهم گردد.
آشناگر با اشاره به اینکه طراحی مجدد منازل مسکونی و ایجاد فضای مناسب بصری، نقش موثری در جذب گردشگر خواهد داشت افزود: باید تلاش نمایید تا با گسترش اماکن بوم گردی و توجه به بافت قدیم این شهر زمینه را برای تولید ثروت بیشتر فراهم گردد.
وی گفت: میراث فرهنگی با حمایت استانداری طرح مطالعاتی گردشگری آبشار مجن را اجرا نماید و استانداری سمنان اعتباری را جهت اصلاح هندسی شهر و تکمیل طرح احیای مجن اختصاص خواهد داد.
استاندار سمنان با بیان اینکه ایجاد جاده دسترسی به آبشار مجن با مساعدت تمامی دستگاه‌های مرتبط انجام خواهد شد بیان کرد: اجرای دوره‌های آموزشی در راستای پذیرش گردشگران و توسعه صنایع دستی، نقش موثری در گسترش فرهنگ گردشگری در مجن خواهد داشت.
وی تصریح: یکی از مسائلی که در نشست اینجانب با آقای ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح شد بحث سرمازدگی درختان در منطقه مجن بود که پیشنهاد شد تا کشاورزان از گونه‌های جدید قابل کشت و مقاوم به سرما استفاده نمایند که این مهم نیازمند پیگیری و همکاری همگانی دارد.
آشناگر ادامه داد: گسترش کشت گلخانه‌ای در صورت تطابق با وضعیت جوی این منطقه می‌تواند در تولید بیشتر و با کیفیت‌تر مثمر ثمر واقع گردد.
وی اضافه کرد: شهرداری مجن در صورت ارائه برنامه در جهت مساعدت به مردم و ایجاد رفاه بیشتر برای آنان، از حمایت‌های مالی و اعتباری برخوردار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها