خبرهای داغ:
با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری؛ کارگاه توجیهی "سپند" ( سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) ویژه رانندگان مجاز سرویس مدارس شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۴۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، با مشارکت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهرود؛ کارگاه توجیهی "سپند" (سامانه پایش ناوگان دانش آموزی) ویژه رانندگان مجاز سرویس مدارس که در این سامانه ثبت نام کرده اند در کانون ملی شهید بهشتی با حضور کارشناسان پلیس راهور و نیروی انتظامی برگزار شد.
ربابه یاور پناه کارشناس انجمن اولیاء‌و مربیان و مسئول سرویس مدارس مدیریت آموزش و پرورش شاهرود در این کارگاه گفت: سامانه "سپند" از سال ۱۳۹۷ با همکاری وزارت خانه‌های آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و کشور با هدف حمایت از حقوق شهروندی، راه اندازی شده است.
یاورپناه افزود: هدف این سامانه حمایت بهتر از والدین و فرزندان و ارائه خدمات شایسته به آنان است.
وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این سامانه نابسامانی موجود در سرویس مدارس کاهش چشمگیری یابد.
علیرضا محمدی سرپرست سازمان حمل و نقل شهرداری شاهرود در این کارگاه آموزشی گفت: تا کنون ۵ شرکت برای سرویس مدارس شاهرود تأیید صلاحیت شده اند و با تعامل بین شهرداری و پلیس راهور با آغاز مهرماه تنها رانندگان می‌توانند به عنوان سرویس مدارس فعالیت نمایند که دارای مجوز و برچسب سرویس مدارس که بر روی شیشه جلوی خودروی نصب خواهد شد می‌باشند.
وی برچسب نصب شده را نشانه احراز هویت شخص راننده و سلامت فنی ماشین معرفی کرد و از والدین خواست تنها با رانندگان مجوز دار که از سوی شرکت معرفی شده اند قرار داد ببندند.
سرهنگ تابش مدرس پلیس راهور در این کارگاه تأکید کرد: مدیریت زمان (شتاب و سرعت غیر مجاز برای جبران تأخیر) و تأییدیه معاینه فنی خودرو دو عامل اصلی کاهش تخلفات رانندگان سرویس مدارس است.
مدرس پلیس راهور با عنوان اینکه هم اکنون شاهرود کمترین آمار جانباختگان ناشی از تصادف را در کشور داراست؛ علت عمده حوادث را ناشی از عدم توجه رانندگان به جلو به دلیل استفاده از تلفن همراه و نیز عمل نکردن به مقررات راهنمایی و رانندگی اعلام کرد.
وی از طرح " همیار پلیس" به عنوان طرحی موفق نام برد که با کمک دانش آموزان منجر به کاهش تلفات جاده‌ای و سوانح شده است.
تابش خبر خوشی را نیز به رانندگان داوطلب سرویس مدارس داده و اظهار داشت:رانندگان دارای گواهی نامه پایه سوم به شرط دارا بودن سن ۲۳ سال و دو سال سابقه رانندگی می‌توانند در سامانه " سپند " ثبت نام کنند.
گفتنی است والدین با مراجعه به سامانه "‌سپند " و ثبت اطلاعات دانش آموز خود در هماهنگی با مدرسه و شرکت ارائه دهنده سرویس، از نحوه خدمات دهی به فرزند خود و آخرین وضعیت او در مسیر تردد مطلع خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها