خبرهای داغ:
هشتمین جلسه کارگاه­ آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند و جمعی از محققین و نویسندگان حوزه تاریخ شفاهی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۲۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۲


به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج از قم، هشتمین جلسه کارگاه­ آموزشی تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، عصر سه‌شنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۳۹۸ با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدمهدی بهداروند و جمعی از محققین و نویسندگان حوزه تاریخ شفاهی برگزار شد.

رئیس کمیته تاریخ شفاهی و خاطره­‌نگاری طلاب در ابتدای جلسه به تفاوت تاریخ شفاهی و خاطرات شفاهی اشاره کرد و گفت: «در ثبت تاریخ شفاهی نویسنده حق هیچ­گونه دخل و تصرفی ندارد؛ بزرگترین حق تصرف او گویا کردن اشخاص و اماکن موجود در خاطرات است. اما در نگارش خاطرات شفاهی دست نویسنده بازتر است و می­تواند تا جایی که به خاطرات خدشه وارد نشود در آن دخل و تصرف ادبی داشته‌باشد.»

دوره مبانی تاریخ شفاهی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که به همت انجمن ادبیات داستانی سازمان بسیج هنرمندان استان قم و واحد فرهنگ ومطالعات پایداری حوزه هنری قم برگزار می‌شود، با حضور اساتید شناخته شده این عرصه طی ۸ جلسه به موضوعاتی از قبیل: سوژه یابی، تکنیک‌های مصاحبه، شناخت گونه‌های نوشتاری، تدوین و تنظیم خاطرات، روایت اسارت و ... پرداخته می‌شود
ارسال نظرات
پر بیننده ها