معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بر ضرورت نظارت جدی‌تر بر مراکز درمانی ماده ۱۶ مواد مخدر این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۲۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمود ثمینی امروز   در نشست شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سالن جلسات استانداری لرستان بر ضرورت نظارت جدی‌تر بر مراکز درمانی ماده ۱۶ مواد مخدر این استان تاکید کرد و با بیان اینکه مقابله و مبارزه با مواد مخدر یک اصل است ودر حال انجام بوده اظهار داشت: شهدای بسیاری در این راه تقدیم شده و این مبارزه باشدت نسبت به گذشته ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه باید خریداران مواد را کاهش دهیم و در بحث درمان هزینه های بسیاری انجام شده است.گفت: معتادین چهره شهرها را برهم زده و مزاحمت هایی را برای مردم ایجاد می کنند، هزینه های بالایی برای نگهداری آنها انجام می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اضافه کرد: باید تمام تلاش خود را در پیشگیری جامعه به مواد مخدر در حوزه های مختلف انجام دهیم و اگر هزینه هایی در راستای پیشگیری باید صورت گیرد و هزینه های درمان نیز کاهش می یابد.

ثمینی بیان کرد: از ابتلای جامعه به مواد مخدر جلوگیری کرد و در این راستا باید آگاه رسانی، آموزش و اطلاع رسانی به خانواده ها در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری ها نقاط آسیب را شناسایی و خانه های فرهنگ را افزایش دهند و از توانایی های دستگاه های متولی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بازار مصرف مواد مخدر را باید در لرستان کنترل و کاهش دهیم چراکه حوزه مقابله توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی درحال انجام است.

ثمینی گفت: تمامی دستگاه ها و نهادها مکلف به همکاری با شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در لرستان هستند همچنین مدیران دستگاه باید شخصا در این نشست شرکت کنند همچنین هیچکس حق ندارد مخالف تصمیم ستاد عمل کند.

ثمینی  با اشاره به اینکه ضربه زدن به اموال قاچاقچیان دیگران را مجبور می کند که در این حوزه ورود پیدا نکنند اضافه کرد: ساماندهی معتادین متجاهری که به بیماری های عفونی و سایر بیماری ها مبتلا هستند باید در دستور کار قرار گیرد و از ضروریات است چراکه ممکن است مزاحمت هایی را برای افراد جامعه بوجود می آورند.

وی بیان کرد: در بخش شورای هماهنگی و مبارزه با مواد مخدر این خطر باید همچنان تازگی داشته باشد چراکه هیچ خانواده ای مصون نیست و باید در این راستا جدی برخورد کنیم و باید فضای فرهنگی را به گونه ای فراهم کنیم که این آسیب رخ ندهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات