سرپرست فرمانداری بوکان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی باید نهادینه شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۱۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، لقمان خسروپور ظهر امروز در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: این ایام یادآور تلاش، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای گرانقدری است که در سنگر دفاع مقدس برای پاسداری از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند.

وی با اشاره به زنده نگه داشتن ارزش‌های دوران دفاع مقدس افزود: باید با هماهنگی کلیه ادارات برنامه‌های هفته دفاع مقدس به گونه‌ای کیفی و گسترده طراحی و اجرا شود تا ایثار، استقامت، از خودگذشتگی و آرمان‌های شهدا بخوبی به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه نسل جدید باید بدانند امنیت و آرامش امروزی ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدا است، اظهار داشت: دفاع مقدس، مکتبی بسیار متعالی به شمار می‌رود که انباشته از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی است، هرچند هنوز موفق به تبیین کامل این مکتب الهی نشده‌ایم.

خسروپور با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، ملت ایران هشت سال در برابر دشمن ایستادگی و با جانفشانی رزمندگان و شهدا به پیروزی رسید، افزود: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی و اقتدار آن در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مرهون شهدا و ایثارگری رزمندگان اسلام است.

سرپرست فرمانداری بوکان اضافه کرد: با توجه به تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس بهترین فرصت است تا رشادت‌های رزمندگان برای نسل جوان و دانش‌آموزان بیان شود.

برگزاری صبحگاه مشترک در اولین روز از هفته دفاع مقدس، افتتاح طرح‌های عمرانی، برگزاری یادواره محلات، دیدار با خانواده معظم شهداء و جانبازان، برگزاری بازی‌های بومی محلی، نمایشگاه آسیب‌های اجتماعی، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و برپایی ایستگاه‌های صلواتی از برنامه‌های این هفته است که در بوکان برگزار می شود.

هفته دفاع مقدس از روز سی و یکم شهریور هر سال مصادف با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کشور آغاز می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات