خبرهای داغ:
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف اصفهان گفت: بنابر روایات زمانی که فتنه‌ها به ما رو می‌آورد باید به قرآن کریم پناه ببریم، بسیار تأکید شده است در آخرالزمان به سراغ قرآن برویم برای در امان ماندن از مشکلات و فتنه‌هایی که گریبان‌گیر ما خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۷۵۳۱۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از کمیته اطلاع رسانی چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم، حجت الاسلام ولی الله روان معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در گفت‌وگویی با بیان اینکه قرآن یک معجزه الهی و جاویدان و تنها کتاب آسمانی تحریف نشده است، اظهار کرد: قرآن کریم نسخه‌ای آسمانی برای هدایت و تکامل جامعه بشری و به ویژه مسلمانان است.

وی افزود: قرآن در جهان اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و ضرورت دارد که همه ما نسبت به فراگیری قرآن و مفاهیم آن اهتمام داشته باشیم، همه ما وامدار قرآن کریم هستیم و برای رسیدن به سعادت ابدی باید انس با قرآن داشته باشیم، ضرورت دارد ما قرآن و مفاهیم الهی آن را فراگرفته و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام روان خاطرنشان کرد: بنابر روایات زمانی که فتنه‌ها به ما رو می‌آورد باید به قرآن کریم پناه ببریم، بسیار تأکید شده است در آخرالزمان به سراغ قرآن برویم برای در امان ماندن از مشکلات و فتنه‌هایی که گریبان‌گیر ما خواهد بود. با توجه به این جایگاه مهم قرآن در زندگی ما لازم است که از هرچه در توان داریم استفاده کنیم برای وقف در زمینه‌های قرآنی و موقوفات قرآنی را گسترش دهیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، ترویج و نشر فرهنگ قرآنی، تفسیر، حفظ، فراگیری مفاهیم و قرائت قرآن کریم را از جمله اهداف موقوفات قرآنی ذکر کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی صدقه جاریه را از جمله اعمالی ذکر کرده‌اند که حتی پس از مرگ انسان نیز پرونده آن باز می‌ماند، وقف مصداق بارز صدقه جاریه است که منفعت آن در زندگی پس از مرگ برای ما وجود خواهد داشت و از آن بهره می‌بریم.

وی با تأکید بر آثار فردی و اجتماعی انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآن، تصریح کرد: جایگاه ویژه قرآن کریم در زندگی انسان بیانگر اهمیت توجه به موقوفات قرآنی و ضرورت گسترش این موقوفات است و لازم است همه ما نسبت به تریوج فرهنگ وقف قرآنی و وقف کردن در زمینه قرآن کریم اهتمام جدی داشته باشیم.

وقف قرآنی نیازمند فرهنگسازی و انگیزه آفرینی است

حجت‌الاسلام روان ایجاد انگیزه در زمینه وقف قرآنی را یکی از عوامل گسترش موقوفات در حوزه قرآن کریم برشمرد و اظهار کرد: معرفی مراکز قرآنی موفق به منظر جلب وقف‌های قرآنی در راستای حمایت از آن مراکز یکی دیگر از راهکارهای جذب وقف در زمینه قرآنی است، مردم با مشاهده عملکرد سازنده و مثبت مراکز قرآنی انگیزه بیشتری برای وقف در این حوزه خواهند داشت.

وی افزایش شناخت و معرفت جامعه از طریق ابزارهای رسانه‌ای نسبت به وقف به ویژه وقف در حوزه قرآنی را عاملی مؤثر در زمینه افزایش موقوفات قرآنی ذکر کرد و افزود: تجربه ثابت کرده است که افزایش شناخت جامعه نسبت به وقف و فرهنگسازی در این زمینه با افزایش موقوفات همراه بوده است و باید از تمام ظرفیت‌ها به منظور افزایش موقوفات قرآنی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، پیرامون راهبردهای افزایش سطح کیفی مسابقات قرآن کریم، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های جامعه قرآنی استان اصفهان به خوبی استفاده کنیم، استان اصفهان مشهور به استان قرآنی است و فعالیت‌های بسیار خوبی در جامعه قرآنی استان وجود دارد، مدارس حفظ که در کشور تقریبا بی نظیر هستند و امکان تحصیل در کنار حفظ قرآن کریم و فراگیری مفاهیم و مبانی قرآنی را فراهم آورده‌اند یکی از فعالیت‌های ویژه و مؤثر جامعه قرآنی استان اصفهان محسوب می‌شود.

ظرفیت‌ جامعه قرآنی اصفهان در مسابقات به کار گرفته می‌شود

حجت الاسلام روان ادامه داد: ظرفیت‌های بسیار زیادی در استان اصفهان در حوزه قرآنی وجود دارد، بیشترین حافظان، جلسات، محافل و مجموعه‌های قرآنی کشور را در استان اصفهان شاهد هستیم و این به معنای وجود یک ظرفیت بسیار مهم در استان اصفهان است.

وی با اشاره به رتبه‌های برتر استان اصفهان در زمینه حفظ، قرائت و مفاهیم قرآنی در عرصه ملی و بین المللی خاطرنشان کرد: باید همه ظرفیت‌ها و تجربه‌های محافل و مجموعه‌های قرآنی را به منظور افزایش سطح کیفی و بهتر شدن مسابقات قرآن کریم به کار گرفته و تلاش کنیم تا بهترین میزبانی را در چهل و دومین مسابقات کشوری قرآن کریم در اصفهان داشته باشیم و برون سپاری بخش اجرایی مسابقات قرآن کریم می‌تواند در زمینه برای کسب موفقیت در برگزاری مسابقات مؤثر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها