خبرهای داغ:
در مراسمی که با حضور رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران، مسئولان قضایی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان قزوین برگزار شد، فرشید ابراهیم نژاد به عنوان دادستان نظامی استان قزوین معرفی شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۸۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در مراسم تکریم و معارفه داستان نظامی استان قزوین اظهار کرد: جامعه برای نفس کشیدن و حیات به سه رکن عدالت، امنیت و رفاه نیاز دارد و این حیات در گرو این سه اصل است.


وی ادامه داد: قوه مجریه با اجرای قوانین و مقررات و صدور دستورالعمل‌های اجرایی منجر به تحقق سه رکن عدالت، امنیت و رفاه می‌شود؛ برای این منظور دستگاه‌های امنیتی و قضائی امین در صحنه حضور دارند و اگر کوتاهی صورت گیرد با متخلفان برخورد خواهد شد.


مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: بسیاری از قوانین در حوزه‌های بانک، مالیات، بیمه و ثبت، ارث زمان طاغوت و ارثیه کشورهای اروپایی است؛ به همین علت ویژه خواران و رانت‌خواران در سیستم کشور اخلال ایجاد می‌کنند.


رییس کل دادگستری قزوین عنوان کرد: اصل 44 قانون اساسی اشاره به خصوصی‌سازی دارد و این اقدام با هدف مقدس آغاز شد ولی بخشی از مشکلات اقتصادی کنونی و بی‌عدالتی در جامعه ناشی از عدم اجرای صحیح و دقیق اصل 44 قانون اساسی است؛ شرکت‌های فرنخ، نازنخ و مه نخ زمانی با 3 هزار کارگر در صنعت استان می‌درخشیدند ولی اکنون کمتر از 200 کارگر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند و کارگران 16 سال است که مطالبه دارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی بیان کرد: شهدا در ابتدای انقلاب به رهبری لبیک گفته و اکنون نیز سربازان ولایت آماده و گوش به فرمان رهبری هستند؛ رئیس قوه قضائیه نیز با شعار ظلم‌ستیزی فعالیت خود را آغاز کرد.


وی با اشاره به اینکه چه‌ بسا قوانین درستی وجود داشته باشد ولی با ضعف در اجرا مشکل دوچندان ایجاد شود، اشاره کرد: در حال بررسی واحدهای تولیدی هستیم که آیا واگذاری‌های صورت گرفته قانونی بوده است یا خیر؟ باید پرسید که چرا با وجود دیوان محاسبات و دادستانی قوانین به نحو صحیحی اجرا نشده است، چرا نهادهای مربوطه هنگام واگذاری واحدهای تولیدی دولتی ورود پیدا نکردند؟


رییس‌ کل دادگستری استان قزوین بابیان اینکه نقش عدالت و امنیت در رشد و تعالی جامعه بشری بسیار مهم است، عنوان کرد: با تحقق این دو اصل، رفاه نیز محقق خواهد شد؛ دشمن در تلاش است تا این سه اصل به‌عنوان پازل کنار هم قرار نگیرد، پس باید مراقب باشیم و در میدان دشمن بازی نکنیم.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که عدالت و امنیت وجود ندارد تجارت و کسب‌وکار و اشتغال شکل نمی‌گیرد؛ نقش دستگاه قضایی، انتظامی، نظامی و امنیتی در تحقق این دو رکن بسیار مهم است همچنان که نیروهای نظامی در دوران دفاع مقدس صداقت خود را نشان داده و برای حفظ کیان ایران تلاش کردند.


این مقام قضایی استان در پایان با تأکید بر اینکه باید با درس گرفتن از پیام عاشورا و کربلا بتوانیم در مسیر ظلم‌ستیزی حرکت کنیم، عنوان کرد: در عصر جدید تنها اسامی عوض‌شده وگرنه ترامپ و نتانیاهو، یزید و معاویه زمان هستند؛ باید با مدیریت مقام معظم رهبری در مقابل دشمن تا دندان ‌مسلح بایستیم و شعار "هیهات من الذله" را فراموش نکنیم؛ امروز جبهه مقاومت شکل گرفته و به برکت اقتدار علمی، ایمان عمیق به خدا و قیامت و ولایت‌فقیه دوران بزن دررو به پایان رسیده است.


در پایان این مراسم از زحمات جعفر خوشه چین تقدیر و فرشید ابراهیم نژاد به سمت دادستان نظامی استان قزوین معرفی شد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها