نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: امروز ما به این نتیجه رسیدیم که تنها راه مقابله با دشمنان ایستادگی و مقاومت است.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۵۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: نیروهای مسلح ما همان گونه که در زمان جنگ تحمیلی دست به دست هم داده و عاشقانه با نیت خالص از اسلام ، کشور و انقلاب دفاع کردند الان نیز رزمندگان ما در مرزها مستقر هستند و همانند آن زمان بلکه بیشتر، آماده جانفشانی و دفاع از مرزهای کشور هستند.

وی افزود: عده‌ای می‌گویند چرا باید همه ساله ایام هفته دفاع مقدس را گرامی بدارید و حتی بعضی ها پا را فراتر گذاشته و می‌گویند مگر ما در طول جنگ تحمیلی پیروز شدیم ،جواب اینها روشن است چراکه ما آغازگر جنگ نبودیم و آغازگر جنگ دشمنان بودند که با هدف براندازی نظام ، تجزیه کشورمان و نیز تسلط بر نفت منطقه جنگ را بر ما تحمیل کردند اما ما نگذاشتیم دشمن به اهدافش برسد پس پیروز شدیم.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه دشمنان حتی فکر نمی کردند انقلاب اسلامی به این سرعت به پیروزی برسد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب دشمنان ۱۹ ماه تخریب ، ترور و تلاشهای بسیاری کردند تا انقلاب را از بین ببرند اما نتیجه نگرفته است و تنها راه را راه نظامی دیدند در حالی که نیروهای مسلح ما با کمترین امکانات با قدرت در مقابل دشمنان ایستادند و مقاومت کردند و تنها راه پیروزی در هشت سال دفاع مقدس مقاومت بود.

امام جمعه تبریز افزود: مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند، برخی از غربگرایان می خواهند عنوان شهید را از نام اماکن عمومی حذف کنند و در همین راستا بنده پیگیر این موضوع هستم و تا نتیجه حاصل نشود ساکت نخواهنم نشست، که البته این موضوع تنها در روزهای اخیر اتفاق نیفتاده بلکه یک موضوع کشوری است و سال ها پیش آغاز شده اما در آستانه هفته دفاع مقدس این موضوع را مطرح کردیم و حتی در نماز جمعه تبریز مطرح شد و موج آن به صورت کشوری راه افتاده است وآفرین بر جوانان تبریزی به صورت خودجوش حرکت‌های خوبی را آغاز کرده‌اند .

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اخیرآ مقام معظم رهبری فرمودند نه مذاکره و نه جنگ و دشمنان از این سخنان در حیرت ماندند که همین تدبیر مقام معظم رهبری خوب پیش رفت اما در داخل افرادی به دشمن چراغ سبز نشان دادند اما مقام معظم رهبری دیروز در درس خارج فقه خود با آنها اتمام حجت کردند و فرمودند که نه ما در جریان نشست در سازمان ملل و نه در جای دیگری مذاکره نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه نباید تنها با برگزاری مراسم هفته دفاع مقدس بسنده نکنیم افزود: در این ایام باید به جانفشانی رزمندگان ارج و بها بدهیم و با این مسئله را همه ساله گرامی بداریم همانند حماسه عاشورا و قیام امام حسین(ع)، که اگر در این سالیان عزاداری‌ها انجام نشده بود قطعاً این حماسه نیز زنده نمی ماند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه  نیروهای مسلح اولین گروهی هستند  که در صحنه های آتش سوزی ، سیل و دیگر مسائل جامعه حضور پیدا می‌کنند  گفت: باید قدر این ها را بدانیم و به آن ها شخصیت بدهیم وبا ید بگویم یکی از افتخارات نیروهای مسلح ما این است که در راس آن یک فرماندهی وجود دارد که هم به خوبی فرماندهی می‌کند و هم مرجع تقلید این هاست و حتی در جریان جزئیات نیروهای مسلح قرار دارند و نظر می دهند.

وی در بخش پایانی سخنان خود بااشاره به انتخابات پیش رو گفت:عزیزان بیایید باهم باشیم و دلهایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم و زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران به اشخاصی که از آرمان‌های امام راحل حمایت می‌کنند و به شهدا و ایثارگری های آن ها خیانت نکرده و به کشور خدمت می کنند رای بدهیم.

 

ارسال نظرات