مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج:
با حضور مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، جلسه ستاد گنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۴۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، صبح امروز جلسه ستاد گنگره ملی 1500 شهید استان هرمزگان با حضور سردار حق طلب مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، استاندار هرمزگان، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان و همچنین اعضاء کمیته های اجرایی کنگره در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد.

سردار حق طلب مسئول سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، در این جلسه عنوان کرد:اگر فرهنگ جهاد و شهادت را به جوانان انتقال دهیم قطعا کشور را بیمه کرده ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کنونی کشور را می‌توانیم با فرهنگ شهید و شهادت پشت سر بگذاریم و موفق بشویم، اظهار داشت: رهبری فرموده‌اند زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از راه شهدا نیست و برکت و عظمت امروز کشور مدیون شهدا و رزق و روزی ما از برگزاری همین یادواره‌ها است.

سردار حق طلب گفت: امروز هر چالش و مشکلی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در امور نظامی و امنیتی نه تنها با فرهنگ دفاع مقدس برطرف می‌شود بلکه در سازندگی، خودکفایی و … می‌توان از دفاع مقدس کمک گرفت.

وی گفت: فرهنگ متعالی دفاع مقدس با برگزاری یادواره ها روز به روز به نسل جوان منتقل می شود و این مراسم ها سندی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های امروزی است ویادواره ها توانسته فرهنگ متعالی را منتقل کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور تاکید کرد: امروز بهترین و مهم‌ترین کار برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌ها است چراکه مدیون دفاع مقدس و فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.

وی اظهارداشت: این کنگره می تواند تبلور وحدت و برادری و توان مدیریت استانی باشد و قدرت هماهنگی و مدیریت استان و تبلور عشق و ارادت مردم به شهدا را نشان دهد.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: قبل از کنگره نمایندگان و دست اندرکاران خدمت مقام معظم رهبری خواهند رسید و رهنمود خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: مقام رهبری معمولا با حوصله گزارش ها را می شنوند و سپس رهنمود می دهند که در چند نکته تاکید دارند از جمله این که کار توسط خود مردم انجام شود.

حق طلب اضافه کرد: باید اقشار مختلف مردم را در برگزاری کنگره شهدا درگیر کنید و مشارکت دهید تا نظر رهبری تامین شود و روی آثار فاخر و ماندگار مانند فیلم و کلیپ و کتاب مهم برنامه ریزی کنید.

وی بیان کرد: در استان هرمزگان حماسه های بی بدیلی دارید که باید شایسته آنها کار کنید و دقت شود تا محصولات فرهنگی مربوط به شهدا هم فاخر باشد تا تقدیم رهبری شود.

حق طلب تصریح کرد: با کمک رسانه ها بویژه صدا و سیما اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد تا این رویداد انعکاس بین المللی هم داشته باشد.

 در ادامه اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) گفت: این حرکت بزرگ در راستای معرفی یک هزار و ۵۰۰ شهید هرمزگان و نقش شهدای استان در دوران هشت سال دفاع مقدس به ویژه نبرد مستقیم با استکبار جهانی در خلیج فارس و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود.

وی، تصریح کرد: به منظور پاسداشت ١۵٠٠ شهید استان، اجرای ١۵٠٠ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی با همکاری ادارات و دستگاه‌های دولتی در سراسر استان، سرپرستی از ١۵٠٠ یتیم و همچنین برگزاری مراسم ازدواج آسان برای ۱۵۰۰ زوج جوان به همراه ۱۵۰۰ جهیزیه صورت خواهد گرفت.

وی، اضافه کرد: این کنگره با ریاست استاندار محترم هرمزگان و همکاری ادارات، دستگاههای اجرایی و نیرو های مسلح مستقر در استان متشکل از 22 کمیته اجرایی  در زمستان 98 برگزار می شود.

 

ارسال نظرات