بیش از ۶۰۰ نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای طی نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه از وی خواستند تا دستگاه قضائی کشور به دروغ پردازی های اخیر خبرآنلاین و چند تن از نمایندگان ورود پیدا کند.
کد خبر: ۹۱۷۵۲۰۴
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  بیش از ۶۰۰ نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای طی نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه از وی خواستند تا دستگاه قضائی کشور به دروغ پردازی های اخیر خبرآنلاین ورود پیدا کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم قوه قضائیه
جناب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی
سلام علیکم
همانطور که مستحضر هستید وظیفه و رسالت رسانه‌ها تنویر افکارعمومی و ایجاد آگاهی عمومی برای رشد و اعتلای جامعه فکری و مدنی است تا جایی که به رسانه ها رکن چهارم دموکراسی گفته می شود. در وضعیت و ساختار کنونی جامعه، رسانه ها نقش مهمی در نحوه ارائه مطالب به مخاطبان خود ایفا می کنند.

بى تردید رسانه، چه نوشتاری و چه گفتاری، برای ایفای نقش خود وظایفی دارد که باید آنها را به بهترین وجه انجام دهد. در فضایی که رسانه‌های معاند سعی دارند با انحراف افکارعمومی کشور را دچار مخاطرات مختلف کنند و نظم، امنیت و وحدت عمومی را از ایران اسلامی سلب کنند، این وظیفه رسانه‌ای دوچندان می شود.

حال در این وضعیت که هر روز رسانه‌های معاند سناریوی ضدانقلابی چیده و با کمک پیاده نظام خود در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی سعی در موج آفرینی علیه نظام جمهوری اسلامی دارند، دیده می شود که یک رسانه رسمی آتشبیار این معرکه می شود و با یک خبر کذب آب به آسیاب دشمن می ریزد.

جالب اینجاست که این رسانه نه تنها به طور حرفه‌ای خبر کذب خود را تصحیح و تکذیب نکرد، بلکه بدون عذرخواهی از افکار عمومی از رسانه ملی درخواست اختصاص آنتن برای دفاع از عمل ناصحیح خود را نیز دارد. متاسفانه در موج سواری که ضدانقلاب بر اساس این خبر کذب «سایت خبرآنلاین» انجام داد، حتی برخی از مسئولان از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هنرمندان و سلبریتی‌ها اظهار نظرهای اشتباهی انجام دادند و اگر نبود فرهنگ بالای عمومی مردم و تلاش رسانه‌های انقلابی برای بازگو کردن حقیقت ماجرا این سطحی نگری با ندانم کاری یک رسانه به طور گسترده‌ای انتشار می یافت.

ما اصحاب رسانه و جامعه فعالین خبری بنابر حکم قانون از دستگاه قضائی درخواست داریم که به عنوان مدعی العموم به این مسئله ورود کرده و  به طور عادلانه و منصفانه با رسانه خاطی برخورد جدی و در خور توجه انجام دهد.
 باور داریم این برخورد سبب پیشگیری وبازدارندگی از بروز چنین موارد تامل برانگیزی خواهد شد.

ارسال نظرات