خبرهای داغ:
همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس صورت می گیرد

نمایش پهپاد شکار شده آمریکایی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برنامه های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۱۷۵۱۷۱
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برنامه های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

وی در این نشست با بیان اینکه موزه دفاع مقدس ۴۶ ویژه برنامه و ۱۴۷ اجرا، همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می کند، گفت: ویژه برنامه های تدارک دیده شده، از شنبه ۳۰ شهریور ماه آغاز و تا روز ۱۵ مهرماه ادامه دارد، یکی از برنامه های مهم موزه نیز نمایشگاه «شکار کرکس‌ها» است که با همکاری هوافضای سپاه پاسداران روز شنبه ۳۰ شهریور ساعت ۱۰:۳۰ با حضور مسئولان عالی رتبه لشگری و کشوری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: «نمایشگاه شکار کرکس ها» نمایشگاهی از پهپاد‌های جاسوسی به غنیمت گرفته شده‌ از آمریکا است که توسط نیرو‌ی هوافضای سپاه پاسداران شکار شدند، همچنین نمایشگاهی از پهپادهای بومی ساخته شده در کشور نیزدر معرض دید عموم قرار می‌گیرد. در کنار این پهپادها «سامانه سوم خرداد» هم به این نمایشگاه منتقل شده است تا در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امروز بعد از 39 سال که ازجنگ تحمیلی گذشته است ثمرات دفاع مقدس را بیش از هر زمانی درک می کنیم و نقش آفرینی منطقه ای و بین المللی و شکست داعش بدون تردید ریشه در دفاع مقدس دارد، گفت: دفاع مقدس شناسنامه عزت و سربلندی ملت ایران است، ملت ما امروز بیش از گذشته قدردان شهدا، آزادگان، جانبازان و خانواده های آنها هستند؛ این قدرشناسی مردم بسیار ارزشمند است و سرمایه بزرگی برای ما محسوب می شود.

دکتر جعفری با اشاره به ویژه برنامه فرهنگی و اجتماعی موزه انقلاب اسلامی، که به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس، تدارک دیده شده است،اظهار داشت: برنامه‌هایی از جمله «یادواره شهدای بهداری» با همکاری سپاه حضرت محمد رسول (ص)، «همایش تجلیل از بازنشستگان نیرو‌های مسلح» به عنوان یادگاران دوران حماسه و ایثار با همکاری سازمان بازنشستگان نیرو‌های مسلح، «اجتماع بزرگ علی‌اکبریون» با حضور هزار بسیجی و مشارکت سپاه حضرت رسول (ص) و سیدالشهدا، برگزاری «نمایشگاه آثار نقاشی و سیاه‌قلم» در گالری فکه، «نشست شب خاطره عکاسان دوران دفاع مقدس» در هفته دفاع مقدس، برگزار می‌شوند.

وی خاطرنشان ساخت: «یادواره شهدای دیده‌بان» با مشارکت گردان۲ پادگان ولی عصر (عج)، برپایی دومین «تئاتر خیابانی» در موزه، برپایی «کرسی روایتگری» با محوریت تبیین نقش سربازان در دوران دفاع مقدس، برگزاری «همایش عصمت عاشوری» با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه «انتهای خیابان سرو»، برگزاری «یادواره شهدای عملیات ثامن‌الائمه (ع)» از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با اشاره به افتتاح نمایشگاه دیگر با عنوان پایان حکومت داعش نیز اظهار داشت: نمایشگاه «پایان حکومت داعش» که امسال همزمان با هفته دفاع مقدس و با همکاری سپاه قدس رسول الله برگزار می شود نیز نمایشگاهی بی نظیر است که در هفته دفاع مقدس افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در نمایشگاه «پایان حکومت داعش»، مجموعه ای از ادوات تجهیزات جنگی، شکنجه، قتل، کمربندهای انتحاری و اسناد و مدارک مربوط به مبانی ذهنی و فکر داعش، در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نمایشگاه دستاوردهای هوافضای سپاه پاسداران، نیز افزود: دراین نمایشگاه نیز دستاوردهای دفاعی نیروهای مسلح ما نمایش داده خواهد شد تا مردم شاهد توفیقات به دست آمده این عزیزان باشند.

دکتر جعفری از افتتاحیه «اولین جشنواره شعر چاووشی بیداران» همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد: این جشنواره شامل جوانانی است که در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و همچنین اختتامیه جشنواره شعر چاووشی بیداران و رونمایی از کتاب شعر و اپلیکیشن کتابخانه دیجیتال و شب شعر نیز در این هفته صورت می گیرد.

مدیرعامل موزه از راه اندازی یک موزه زیرزمینی خبر داد و در ادامه افزود: طرح ایجاد یک موزه زیرزمینی مابین متروی حقانی و همت مورد موافقت شهرداری قرار گرفته است و در صورت توافق شورای شهر و شهرداری، این موزه زیرزمینی را ایجاد خواهیم کرد که در آن مواردی مانند شهر موشکی، کانال های زیرزمینی و بیمارستان صحرایی شبیه سازی شده است افرادی که بیشتر در مترو تردد دارند از طریق مسیر اختصاصی وارد موزه زیرزمینی شده و از موزه دیدن می کنند.

وی در پایان یادآور شد: یکم مهرماه نیز فاز اول موزه مقاومت در بخش سراسرنمای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

شایان ذکر است که در پایان نشست خبری پوستر «شکارکرکس ها» و «پایان حکومت داعش» در جمع اصحاب رسانه و با حضور دکتر نرگس معدنی پور معاون فرهنگی و دکتر علی اصغر جعفری مدیرعامل و دکتر امیر احمدی مدیر روابط عمومی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار