خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین

با تقوا و ایمان، چشم و گوش باطنی انسان بینا شده و حق را تشخیص می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در روستای چاله گفت: با تقوا و ایمان، چشم و گوش باطنی انسان بینا می‌شود و حق را تشخیص می‌دهد.
کد خبر: ۹۱۷۵۱۶۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسمی که به مناسبت ایام محرم در روستای چاله برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین (ع) خورشید تابناک هدایت است و همه ما با تبعیت و پیروی از آرمانهای حضرت، هدایت می‌یابیم و راه درست را پیدا می‌کنیم.

وی تصریح کرد: با تقوا و ایمان، چشم و گوش باطنی انسان بینا می‌شود و چنین انسانی صاحب بصیرت شده و خوب و بد را تشخیص می‌دهد. قرآن درباره کسانی که فقط چشم و گوش حیوانی دارند می‌فرماید آنها کر، کور و لال‌ هستند و منافقین و کافران از جمله آنها هستند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: چشم و گوش انسانی با نماز خواندن و عبادت و بندگی، بیناتر می‌شود و بصیرت انسان رشد پیدا می‌کند. معنویت انسانها درجه بندی دارد و انسانها می‌توانند با عبادت، بندگی، عدالت، مال حلال و پرهیز از ظلم رشد معنوی و هدایت بیشتری پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند آدم‌هایی که مقابل بندگان خوب خدا هستند، صورتشان صورت انسان است اما قلبشان قلب حیوان است، آنها مرده‌های زنده‌نما هستند.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) کسانی را که از امر به معروف و نهی از منکر حمایت نمی‌کنند، نسبت به منکر منزجر نمی‌شوند و کاری علیه آن انجام نمی‌دهند، نیز مرده‌های زنده‌نما معرفی کرده است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: امام حسین (ع) وقتی به کربلا رسیدند، سخنرانی کردند و فرمودند مگر نمی‌بینید به حق عمل نمی‌شود؟! مگر شما چشم انسانی ندارید؟! اگر به حق عمل شود من فرزند رسول خدا (ص) و وارث پیغمبران هستم و باید راه آنها را ادامه دهم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه اگر آدم‌ها با دین زندگی نکنند، برده دنیا می‌شوند، ادامه داد: سیدالشهدا (ع) مردمی که به جایگاه ایمان نرسیده‌اند را برده و بنده دنیا معرفی می‌کند که بر اساس زیاده‌خواهی و دنیاطلبی زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: اباعبدالله الحسین (ع) خطاب به لشکریان دشمن فرمود اینکه شما در مقابل ما ایستاده‌اید و سخن ما را نمی‌شنوید، بخاطر این است که مال حرام خورده‌اید و این مال حرام اجازه نمی‌دهد شما سخن حق را بفهمید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها