گزارش/

برگزاری اردوی جهادی بسیج مهندسین عمران اصفهان در شهرستان الیگودرز

جمعی از اعضای سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری استان اصفهان باحضور در مناطق محروم شهرستانت الیگودرز ، به ارائه خدمات جهادی پرداختند.
کد خبر: ۹۱۷۵۱۵۵
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۶

به گزارش سرویس بسیج مهندسین عمران و معماری خبرگزاری بسیج از اصفهان ، این اردوی جهادی در استان لرستان شهرستان الیگودرز منطقه زلقی غربی روستای اولیا و روستای سفلا  برگزار گردید. قبل از برگزاری این اردو چند نفر از اساتید دانشگاه و متخصصین جهت ارزیابی و هماهنگی های لازم جهت بر طرف کردن کاستی ها و تهیه مصالح ساختمانی و بررسی منطقه و مکان سنجی برای اسکان و اعزام گروه های جهادی مهندسین و سلامت دانشگاه اصفهان و کانون بسیج مهندسین عمران و معماری به منطقه اعزام گردیدند. در این سفر دو واحد از منازل مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی رحمت الله علیه جهت ساخت انتخاب گردید.
گروه های جهادی در  منطقه فوق اعزام شدند که در این مدت اجرایی لاشه چینی وتسطح زیر فنداسیون و اجرای خود فنداسیون و قالب بندی و بتون ریزی آن دو واحد در دستور کار قرار گرفته شد و به حمد الله و لطف خداوند متعادل این امر به نتیجه رسید.
همچنین باز سازی دو مدرسه این دو روستا نیز در دستور کار قرار گرفته که در روستای حور آباد سفلا مدرسه از نظر برقی و آبی و حفاظ درب های ورودی دچار مشکل بود که توسط تیم بسیج مهندسین عمران و معماری اصفهان به حمدالله برطرف گردید. که در قسمت برق کلیه سیم کشی ها اصلاح و یک عدد محافظ جان و نصب شش عدد کلید مینیاتوری جابجایی جعبه برق کلید های مینیاتوری به داخل ساختمان و تعویض استارت کلیه مهتابیهای و دو عددلامپ lED در این مدرسه نصب گردید.
در قسمت تاسیساتی نیز در دستشویی این مدرسه لوله کشی آب وآب گرم جهت نصب آبگرمکن و اتصال مجدد آب به خط اصلی و نصب حفاظ و ریزه قفل روی درب های ورودی مدرسه روستای حور آباد انجام گردید.
در ضمن نقشه برداری از زمینها منطقه جهت ترسیم نقشه توپوگرافی و بر داشت جاده روستایی اولیا یکی دیگر از ‌کار های بود که در دستور کار جهاد گران قرار گرفت که توسط دو نفر دانشجویان نقشه برداری نقشه برداری دانشگاه اصفهان با دوربین توتال استیشن لیزری انجام گردید.
دیگر اقدامات انجام شده در این اردوی جهادی:
بازسازی دیوار ومحوطه بیرونی و پله های مدرسه اولیا توسط جهاد گران و بچه های خود روستای حور آباد اولیا
بازسازی و تعمیرات و شکستگی خط اصلی آب ونصب شیر آلات روی مسیرهای خروجی آب که از چشمه به روستا وارد می‌شود.
ارائه خدمات درمانی و فنی و فرهنگی توسط اعضای گروه های جهادی به روستائیان 

 

ارسال نظرات