رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۵۴۰۰ شهید کردستان با رهبر معظم انقلاب، معظم‌له از ماموستا شیخ‌الاسلام به عنوان شهید مظلوم کردستان نام بردند که حوزه هنری در راستای عمل به منویات رهبری همایش ملی شیخ الاسلام کردستان را برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر: ۹۱۷۵۱۰۶
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شامگاه سه شنبه (۲۶ شهریور ماه ۹۸) مراسم شب خاطره شهید «حاج ماموستا شیخ الاسلام» با حضور استاندار کردستان، نماینده، ولی فقیه، امام جمعه سنندج و جمعی از فرماندهان نطامی و انتظامی در محل سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز کردستان در سنندج برگزار گردید.

مرادی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان در این مراسم اظهار داشت: در دیدار دست اندرکاران کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، معظم‌له در بیاناتی با تمجید از شخصیت ماموستا شیخ الاسلام فرمودند، مرحوم شیخ‌الاسلام من یادم نمی‌رود آن سخنرانی بسیار قوی و پُرمغز و پُرمطلبی که ایشان در مسجد جامع سنندج وقتی ما آنجا رفتیم، در حضور چند هزار نفر ایراد کرد. همان وقتی که ایشان این سخنرانی را ایراد می‌کرد، قطعاً می‌دانست کسانی هستند در خود سنندج یا بیرون سنندج یا شاید در خود آن مجلس که با این بیانات و ابراز این بیانات مخالفند، امّا در عین حال این شجاعت را، این قدرت روحی را نشان داد و آن سخنرانی قوی را در آنجا ایراد کرد".

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ادامه گفت: در راستای عمل به منویات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف الگوسازی برای نسل جوان از شخصیت‌های برجسته علمی و دینی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و معرفی چهره‌های انقلابی، همایش ملی نکوداشت ماموستا محمد شیخ‌الاسلام و به تعبیر رهبری، شهید مظلوم کردستان با هدف بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی این شهید در آبان ماه ۹۸ همزمان با هفته وحدت برگزار می‌شود.


وی افزود: حوزه هنری در زمینه ادبیات پایداری برنامه محوری خود را بر پایه شب خاطره و همچنین ثبت و ضبط ایثارگری شهدا دوران انقلاب و دفاع مقدس قرار داده و تا کنون ۱۵ مورد شب خاطره شهدا از جمله شهیدان احمد کرمی، محمدامین رحمانی، سعید توفیقی، امان اللهی، ورمقانی، ماموستا بیانی، حماسه دولاب، دکتر رستم پور، ما ۱۳ نفر، اولین گروه اعزام بیجار به جبهه، الله مرادی و ... را برگزار کرده است.

مرادی ماموستا شیخ الاسلام را یکی از مفاخر کردستان عنوان کرد و بیان داشت: در این همایش ان شاء ا... از جنبه‌های مختلف سیره و زندگی این شهید وال مقام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجه علمی ودینی ماموستا شیخ الاسلام تصریح نمود: امیدواریم اساتید حوزه و دانشگاه با ارائه مقاله در بخش‌های مختلف این همایش ضمن بررسی جنبه‌های مختلف زندگی این شهید روحانی نسبت به معرفی بایسته این شهید به نسل جوان و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت گام بردارند.


ارادت ویژه شهید شیخ‌الاسلام به امام و رهبری

در ادامه نماینده، ولی فقیه در استان کردستان افزود: پرچمدار نهضت‌های اسلامی در جهان انبیا بوده و علما و دانشمندان نیز رهرو و پیرو آنان بوده‌اند.


وی افزود: پیامبر می‌فرمایند، دانشمندان امت من بالاتر از انبیای بنی‌اسرائیل هستند چرا که انبیای بنی‌اسراییل تنها ماموریت تبلیغ داشتند و خیلی‌هایشان تکلیف مبارزه و یا اجرا نداشتند بلکه تعداد اندکی از آن‌ها انبیای مرسل هستند که دین را اجرا می‌کردند، اما علمای دین پیامبر مجاری امور و احکام هستند چرا که آن‌ها امین خداوند در حلال و حرام هستند.


وی ادامه داد: هر کدام از علمای اسلام در راستای ایجاد حکومت اسلامی و نهضت اسلامی تلاش کرده‌اند، اما هیچکدام به اندازه قیام امام راحل و عظمت و گستردگی آن نبوده است.


آیت ا... حسینی‌شاهرودی افزود: آن‌هایی که امام را شناختند به ایشان پیوستند و تا پای جان ایستادگی کردند که برخی از آنان به بدترین وضعیت شکنجه شدند و به شهادت رسیدند.


وی ادامه داد: افرادی بودند به دلیل حمایت از امام خمینی (ره) به شهادت رسیدند و در استان کردستان نیز قبل از شهید شیخ‌الاسلام، افرادی همانند شهید محمدی در بانه، شهید ملامحمد ذبیحی و ملاحیدر فهیم با ۸۰ سال سن در حمایت از امام راحل به درجه شهادت نائل آمدند.


وی اضافه کرد: امریکا دیروز اعلام کرده که نمی‌تواند از عربستان دفاع کند و این نشان از شکستن قدرت آنهاست و این را همه جهان متوجه شده‌اند.


نماینده، ولی فقیه در استان کردستان در بخش پایانی سخنانش گفت: این وعده قرآن است خون افرادی همانند شیخ‌الاسلام که برای اسلام جان داده‌اند پایمال نمی‌شود و این خون‌ها از جوشش نمی‌افتد تا دشمنان دین نابود شوند.


وی عنوان کرد: ماموستا شیخ‌الاسلام به امام خمینی و مقام معظم رهبری ارادت داشت چرا که آن‌ها را به درستی می‌شناخت.


در ادامه این مراسم دکتر عبدالسلام کریمی استاد دانشگاه و ماموستا بهمنی رییس مرکز بزرگ شهرستان سنندج از شاگردان این شهید والا مقام با بیان اینکه آثار این شهید به صورت مکتوب گرد آوری نشده است افزودند: ضرورت دارد که در جهت معرفی شخصیت و دیدگاه‌های والای این شهید والا مقام آثار وی در قالب مجموعه‌های متعدد گرداوری و چاپ گردد و در ادامه هر کدام از شاگردان به خاطرات شیرین و درس آموز شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام پرداختند.


در پایان این مراسم از تنها یادگار ماموستا حاج شیخ الاسلام حامد شیخ الاسلام تجلیل به عمل آمد.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات