اعضای حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد درکارگاه آموزشی سواد رسانه ای شرکت کردند.
کد خبر: ۹۱۷۵۰۱۷
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
به گزارش  سرویس بسیج رسانه  خبرگزرای بسیج از یزد، درکارگاه آموزشی سواد رسانه ای که در شهریزد درسالن اداره تعاون با حضوراعضای شوراهای بسیج حوزه های مقاومت خواهران برگزار شد اعضای شورای بسیج حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد نیز حضور یافتند.
دراین کارگاه باحضور مشاورینی همچون آقای فخر الدینی و آقای مروتی و خانم ها دکتر خامسی,رشیدی و جمشیدی جهت سخنرانی و مشاوره و پرسش و پاسخ برگزارشد.
فخرالدینی گفت:اگرسواد رسانه ای نداشته باشیم دچار مشکل خواهیم شد.نبود سواد عاطفه ای و سواد ارتباطی سواد تربیتی و ارتباط کلامی,فرد و خانواده را دچارمشکل خواهد کرد.
وی دربحث آگاه سازی ادامه داد:هرچیزی که پیامی را به انسان منتقل کند یک رسانه است.هرکدام از ما یک رسانه هستیم.ارتباطی که بین فرستنده و گیرنده پیام اتفاق می افتد باید یک تحلیل درآن انجام شود.علت این که رسانه روی ما تاثیربسزایی دارد این است که ما هیچ وقت از رسانه سوال نمی کنیم.
وی خاطر نشان کرد:دیدن تلویزیون برای کودک زیر3سال و استفاده از تلفن همراه و تبلت برای کودک زیر7سال حرام است;چون 70درصد مغز انسان تا 3سالگی رشد می کند و کودک تا6سالگی جاندارپندار است و هرچیزی را که می بیند باورمی کند.یعنی تبلیغات بیشترین ضربه را دارد.
فخرالدینی دربحث مدیریت رسانه گفت:اعتیاد به فضای مجازی بسیاربسیارمخرب تر از اعتیاد به موادمخدر و الکل است;چون ازهرطرف دارند ضربه می زنند.از یک طرف با ایجاد شبهه دین را متزلزل می کنند و از طرف دیگر لذات و شهوات و منکرات را رواج می دهند.وظیفه ی والدین یاددادن اثبات خدا به فرزندان است .
وی ادامه داد:خرمشهر را خدا آزاد کرد اما الان یکی از خرمشهرهایی که در تسخیر دشمن است فضای مجازی است.الان دشمن تا کنج خانه ها آمده و از همه چیزما خبردارد و یکی ازمسائلی که ما داریم ضربه می خوریم این است که حفاظت اطلاعات نداریم.دشمن شناسی را نمی دانیم.در زیارت عاشورا 60 بار لعن است و 30 بار سلام.این یعنی این که دشمنت رابشناس.
 
ارسال نظرات