خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی در واکنش به حذف نام «شهید» از برخی تابلوهای معابر شهری تبریز گفت: قرار گرفتن عنوان شهید در کنار هر اسمی به آن معنا و قداست می‌بخشد.
کد خبر: ۹۱۷۵۰۰۳
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، عباس پورحسن در واکنش به حذف نام شهید از برخی تابلوهای معابر شهری تبریز گفت: از همان دوران که جنگ و جهاد درب خانه تک‌تک مردم این سرزمین را زد و زن و مرد را به میدان‌های نبرد حق علیه باطل کشاند، ظاهر شهر هم تغییر کرد و پلاکاردهای تبریک و تسلیت به‌عنوان رسانه‌ای برای اهالی شهر شد و از همان زمان بود که رسم شد کوچه‌های شهر به نام شهدا نام‌گذاری شود چرا که قرار گرفتن عنوان «شهید» در کنار هر اسمی به آن معنا و قداست می‌بخشد و هویت شهرهای ما بسته به نام شهداست.
وی تصریح کرد: این نام‌گذاری‌ها تلنگری است تا گهگاه در بین مشغله‌های روزانه‌مان، با دیدن نام شهیدی به‌رسم ادب یادی از دلاورمردان دوران گذشته کنیم، و بار دیگر به خاطر آوریم اگر این‌ها نبودند که از کشور دفاع کنند، معلوم نبود که امروز چه بر سر شهر و دیارمان می‌آمد. شهدایی که در ادوار مختلف برای اسلام و انقلاب از خون خود گذشتند و اکنون تکلیف و وظیفه شرعی ماست تا از هرگونه سهل‌انگاری به دور باشیم و از بروز اشتباهات جلوگیری کنیم.
حسن پور حذف نام شهید از برخی معابر شهری را اقدامی از روی غفلت دانست و گفت: درج و درخشش نام شهید بر تارک اماکن بیانگر عمق تاریخ و سوابق درخشان ملت در ایثارگری و نیز ارجمندی پایداری ارزش‌های والای انقلاب و دفاع مقدس است.
وی با اشاره به اینکه این موضوع توسط بنیاد با وزارت کشور مطرح‌شده است، گفت: از وزارت کشور خواسته‌شده است تا موضوع در سطح کشور پیگیری شود و ابلاغیه‌ای از جانب وزارت کشور برای تمام استانداری‌ها ارسال‌شده تا موضوع رصد و کنترل شود. بر اساس این بخشنامه و به استناد آیین‌نامه نام‌گذاری شهرها، خیابان‌ها، اماکن و مؤسسات عمومی اولویت نام‌گذاری معابر به نام شهدای گران‌قدر است و پس از نام‌گذاری به نام شهدا حق تغییر اسامی این معابر جز در موارد خاص و در هیئت تطبیق شهرستان وجود ندارد، لذا اگر پس‌ازاین چنین رفتاری اتفاق بیافتد قابل پیگیری خواهد بود.
پورحسن با قدردانی از حساسیت و نکته‌سنجی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نسبت به این اتفاق و تأکید ایشان بر پیگیری جدی موضوع در خطبه های نماز جمعه،‌ گفت: اگرچه اقدام ناصحیح صورت گرفته را نمی‌توان جریان هدایت شده و هدفمند ارزیابی کرد، درعین‌حال نباید قصور، غفلت و بدسلیقگی اتفاق افتاده منتهی به یک جریان عادی شود و خوشبختانه حساسیت خوب رسانه‌ها و مردم شهیدپرور هشدار لازم را ایجاد کرده است.

ارسال نظرات