رئیس اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صمت اینپتروشیمی گچساران ابتدای سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می رسد استان گفت: اقداماتی از جمله مهندسی اصولی، پیشرفت فیزیکی بخش ساختمان و نصب حدود ۴۰ درصد، ساخت سازه مهندسی به اصطلاح سیویل حدود ۹۵ درصد، خط لوله انتقال آب حدود ۵۰ درصد، برق رسانی و خط انتقال برق حدود ۷۵ درصد، خط گاز، پیشرفت کاری خط انتقال خوراک حدود ۶۵ درصد، خاک برداری و بخشی از لوله گذاری انجام شده است.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۸۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
طا‌ها شایان با بیان اینکه خط گاز شامل خط سوخت (گاز طبیعی) و خط خوراک است، افزود: محصول پتروشیمی گچساران اتیلن است و اتیلن از اتان به وجود می‌آید.
رئیس اداره طرح‌ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط انتقال خوراک یا ماده اولیه که گاز اتان است از پالایشگاه بید بلند دو در شهرستان بهبهان پس از طی خط انتقال لوله‌ای حدود ۷۰ تا ۷۵ کیلومتر به پتروشیمی گچساران منتقل می‌شود.
شایان بیان کرد: برآورد سرمایه گذاری این طرح حدود ۵۴۴ میلیون یورو است که از این مقدار تاکنون حدود ۳۰۳ میلیون یورو هزینه شده و ۲۴۱ میلیون یورو دیگر بر اساس آخرین گزارش مشاورین شرکت نیاز است.
وی ادامه داد: در صورت بهره برداری از پتروشیمی گچساران برای حدود ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.
رئیس اداره طرح‌ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پتروشیمی گچساران بر اساس برنامه‌های زمان بندی ابتدای سال ۱۳۹۹ به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: ظرفیت این پتروشیمی یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن اتیلن و هیدروکربن‌های سه کربنه محصول و ظرفیت تولیدی است که در ۱۵۷ هکتار زمین کار دارد انجام می‌شود.
شایان اضافه کرد: تنها مشکلات تحریم‌های ظالمانه است که روند انتقال ارز و ورود ماشین آلات را دشوار کرده و این شرکت با هماهنگی‌هایی که در استان انجام گرفته تلاش دارد از واحد‌های سازنده قوی داخل ایران استفاده کند تا مشکلات را مرتفع و به این شکل تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنند.
ارسال نظرات