خبرهای داغ:

عدم توسعه توازن و عدالت آموزشی در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین ظلم به جامعه شهروندی

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود گفت: عدم توسعه متوازن و عدالت آموزشی در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین ظلم به جامعه شهروندی است، در مدارس نگاه ما به عدالت پررنگ باشد و نگذاریم امکانات و درآمد‌های بیشتر محدود به برخی از مدارس شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۶۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۷
عدم توسعه توازن و عدالت آموزشی در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین ظلم به جامعه شهروندیبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، احمد خرّم در شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان ضمن تبریک فرارسیدن سال نو تحصیلی و نیز هفته دفاع مقدس، از زحمات همه همکاران فرهنگی در دستاورد‌های بزرگی که این مدیریت تجربه بدست آورده است تقدیر و تشکر کرد.
وی از فرهنگیان خواست با طرح چالش ها، ایده پردازی و شناسایی محدودیت ها، به بالاترین بهره وری در آموزش و پرورش دست یابند.
خرم جامعه بزرگ فرهنگیان (دانش آموزان، معلمان و اولیاء دانش آموزان) را بستر فرهنگی شهرستان دانسته و گفت: با ارتقاء آموزش و پرورش و جامعه فرهنگی آن، فرهنگ شهرستان و استان سمنان نیز ارتقاء می‌یابد، ما نباید به آنچه که تاکنون انجام داده ایم قانع باشیم.
سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود؛ ضمن تشکر از عوامل برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور و دستگاه‌های همراه با این میزبانی ملی، از نتایج بدست آمده توسط تیم شاهرود اعلام ناراضیتی نمود و گفت: در حالیکه شاهرود و استان سمنان از بالاترین سرانه‌های ورزش در میان استان‌های کشور برخوردار است، امّا در نتایج کشوری در میان پایین جدول استان‌ها قرار می‌گیرد! شاهرود استعداد‌های ورزشی فراوانی دارد که باید شرایط قهرمانی تیم‌های ورزشی درکشور فراهم شود و در کنار میزبانی‌ها به سکو‌ها نیز توجه نماییم.
سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود در آستانه مهر به فرهنگیان توصیه کرد: در بُعد تربیتی با باوری نو به اهداف خود دست یابیم.
وی تصریح کرد: کیفیت کار‌های تربیتی باید قابل اندازه گیری با معیار‌های کمیتی باشد، ما همواره باید نگران آسیب‌های اجتماعی باشیم و لازم است در کار‌های تربیتی و فرهنگی تنها به انجام کار‌های روتین (تکراری) بسنده نکنیم، بروز باشیم و نوجوان و جوان را درک کنیم.
وی افزود: دانش آموزان ساعات زیادی را در مدرسه در اختیار ما هستند و تأثیر پذیری آنان از معلمان بیشتر از والدین است پس با کار‌های خلاقانه و نوآورانه به ارتقاء فرهنگی دانش آموز، خانواده و جامعه اقدام کنیم، به کار‌های انجام شده قانع نباشیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش پیشنهاد داد: سازمان‌های مردم نهاد (NGO) که صاحب نظر، اندیشمند و متعهد به ارزش‌های نظام هستند با آموزش و پرورش همراهی نموده و آن را در مسائل تربیتی یاری دهند.
خرّم با حمایت از تحول نیروی انسانی در مدیریت آموزش و پرورش گفت: جابجایی مدیران یعنی تزریق فکر‌های نو و خلاقانه به مدرسه و در این فرصت مدیران شایسته سالاری خود را اثبات کنند.
سرپرست فرمانداری ویژه شاهرود از رویکرد مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود به " عدالت آموزشی " نیز استقبال کرده و بیان کرد: عدم توسعه متوازن و عدالت آموزشی در آموزش و پرورش بزرگ‌ترین ظلم به جامعه شهروندی است، در مدارس نگاه ما به عدالت پررنگ باشد و نگذاریم امکانات و درآمد‌های بیشتر محدود به برخی از مدارس شود، هیچ مدرسه‌ای در سطح شهر نباید با دیگری تفاوت داشته باشد و از برگزاری زنگ‌های آیین بازگشایی مدارس در مهرماه در مدرسه‌های حاشیه شهر تشکر می‌کنم.
خرّم ضمن ابراز خرسندی از دانش آموزان نخبه شاهرود و کسب رتبه‌های کشوری از ۱۰ از نفر دارندگان رتبه کشوری جهت تقدیر در شورای اداری شهرستان شاهرود دعوت کرد و گفت: نخبگان دانش آموزی و فرهنگی حمایت و تشویق شوند و مسیر رشدشان فراهم گردد.
ارائه گزارشی از دستاورد‌ها و مصوبات شورای آموزش و پرورش و بررسی علل کاستی‌های آن از دیگر خواسته‌های احمد خرّم از مدیریت و آموزش و پرورش شاهرود بود.
گفتنی است در این جلسه، افلاطون حکیمی خواستار تسریع در امور خیرین مدرسه ساز شده و افزود: همینک خیرین "مدرسه یار " اقدام به تهیه و توزیع لوازم تحریر در مدارس حاشیه شهر نموده اند.
سرهنگ حمید رضا گل محمدی مسئول بسیج فرهنگیان و علی احمدی مسئول بسیج دانش آموزی حوزه ایمان گزارشی از اقدامات پیش بینی شده برای برگزاری آیین " زنگ مهر و مقاومت " و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مدارس ارائه نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار