خبرهای داغ:
مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان قم گفت: این استان قطب نسخ و ثلث و دارای اساتید برجسته خوشنویسی کشور می‌باشد که ظرفیت‌های این هنر مقدس در قم مغفول مانده است.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۶۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی اصغر نظری حائل با انتقاد از بی توجهی مسئولان استان نسبت به هنر خوشنویسی افزود: قم دارای اساتید برجسته و نام آشنای هنر خوشنویسی در کشور هستند و استعداد‌های زیادی در زمینه خطاطی در این استان وجود دارد که مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در طول سال جشنواره‌های متعدد استانی، کشوری و بین المللی برگزار می‌شود و هیچ جشنواره معتبری نیست که خوشنویسان قم جزو نفرات برگزیده آن نباشند که نشان از ظرفیت هنر خشنویسی در این استان است.

رئیس انجمن خوشنویسان قم تربیت استاد مبرز و چیره دست در خطاطی را نیازمند سال‌ها آموزش، تمرین و حمایت دانست و افزود: خوشنویسی به دلیل گستردگی، پیچیدگی و تنوع جزو سخت‌ترین هنرهاست که با توجه به ظرفیت بالای قم در این هنر مقدس انتظار می‌رود تا نگاه ویژه‌ای به این هنر در قم صورت گیرد.

نظری، ترویج خطاطی را از جمله اقدام‌های موثر در غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دانست و گفت: خوشنویسی از جمله هنر‌هایی است که هیچگونه کارکرد منفی ندارد و به عنوان هنری کاربردی است که نیاز همه به خط زیبا را سبب می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناساندن هنر خوشنویسی و ظرفیت‌های آن به مردم ادامه داد: خوشنویسی با نقش بستن بر کتیبه‌ها و ضریح ائمه اطهار (ع) و کتابت قران کریم به عنوان هنری مقدس و دینی شناخته می‌شود که این موضوع، با توجه به ظرفیت‌های دینی و مذهبی قم، امکان توسعه هنر خوشنویسی در این استان را به خوبی فراهم کرده است.

مسئول انجمن خوشنویسی سازمان بسیج هنرمندان قم افزود: با توجه به ظرفیت ها، استعداد‌ها و اساتید برجیته خوشنویسی در استان، قم این ظرفیت را دارد تا در این رشته هنری جایگاه ممتازی خود در جهان اسلام را ارتقا دهد.

بیش از ۲۲۰ خوشنویس استان فارغ التحصیل مدرک ممتاز و بالاتر را کسب کرده اند. از کل فارغ التحصیلان خوشنویس قم تعداد ۱۱۰ هنرجو عضو اصلی انجمن خوشنویسیان قم بوده و از این تعداد نیز ۳۶ نفر فوق ممتاز و ۱۰ نفر هم دارنده مدارک استادی و درجه یک هنری هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها