سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود گفت: تصویب طرح جامع بقعه جرجیس نبی به عنوان یکی از اولویت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود در خال پیگیری است.
کد خبر: ۹۱۷۴۹۲۱
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام محمدرضا بخشی در حاشیه بازدید از بقعه جرجیس نبی در روستای نهر از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت گردشکری مذهبی در بقعه جرجیس نبی در بخش بیارجمند و استقبال کم نظیر زائرین و مسافرین از استان سمنان و استان‌های هم جوار، تهیه طرح جامع این بقعه در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود قرار دارد و در حال بررسی و رفع نواقص است.
وی افزود: به منظور تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و در جهت تامین امکانات لازم جهت ارائه خدمات بهتر به زائران و تبدیل شدن این مکان مذهبی به قطب فرهنگی جامعه، لازم بود تا پیش از هر اقدام عمرانی، نسبت به تهیه و تصویب طرح جامع اقدام شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شاهرود ضمن تقدیر از زحمات اعضای هیئت امنای این بقعه تصریح کرد: وجود این بقعه در این مکان از برکات و موهبات حق تعالی بوده و یکی از ارزش معنوی این منطقه است.
وی خواستار تلاش بیش از پیش اعضای هیئت امنا در جذب مساعدت و کمک‌های مردمی شد و افزود: مردم و خیرین منطقه باید تلاش کنند تا پس از تصویب طرح جامع در کنار هیئت امنا و با مساعدت‌های مالی خود، مکانی آبرومند جهت ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی مطلوب به زائران احداث کنند.
حجت الاسلام بخشی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال جهت تامین آشامیدنی، رنگ آمیزی سوییت‌های اقامتی و مسجد بقعه اختصاص یافته، گفت: درسال ۹۸ نیز پیگیری لازم در خصوص تامین اعتبار جهت رفع نواقص و مشکلات صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی ۳۳ پیامبرالهی مدفون هستند که مدفن ۱ تن از پیامبران درشهرستان شاهرود و بخش بیارجمند واقع است.
بقعه جرجیس نبی مدفن یکی از پیامبران بنی اسرائیل است که در ارتفاعات کوه‌های روستای نهر واقع شده که جهت تشرف به این بقعه باید حدود ۱۴۰۰ متر را به صورت پیاده و از بین کوه‌ها طی نمود و تامین راه دسترسی مناسب یکی از نیاز‌های اساسی در این مکان است.
بقعه جرجیس پیامبردر ۱۶۰ کیلومتری بیارجمند و ۳۰۰ کیلومتری شهرستان شاهرود قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها