معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در هفتمینرونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان نشست شورای برنامه ریزی استان گفت :در کشور بازماندگان از تحصیل در بین دختران آمار بیشتری نسبت به پسران دارند که باید در این خصوص چاره اندیشی شود .
کد خبر: ۹۱۷۴۸۷۸
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
خانم معصومه ابتکار با اشاره به اینکه سند توسعه حمایت از زنان و خانواده مختص بانوان نیست افزود:این سند با موضوع برنامه زنان و خانواده است، اما فقط مختص زنان نیست بلکه باید همه از این سند و مفاهیم آن بهره ببرند.
وی با بیان اینکه همه مدیران در اجرای سند توسعه حمایت از زنان و خانواده نقش مهمی دارند گفت: در ۵ منطقه چاروسا، دیشموک، لوداب، مارگون و عشایر کهگیلویه و بویراحمد طرحی به صورت خاص با عنوان آموزش کودکان، بهداشت دانش آموزان و تقویت شیوه‌های مهارتی و زندگی اجرایی می‌شود.
معاون زنان و خانواده رئیس جمهور افزود: این طرح برای زنان شایسته است تا با شناخت و استفاده از ظرفیت این زنان بتوانیم از آن‌ها در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه موضوع عدالت جنسیتی و نداشتن برنامه در حوزه زنان و خانواده مشکلی اساسی است گفت:باید نگاه عادلانه‌ای بر ایجاد فضا‌های ورزشی برای پسران و دختران داشته باشیم.
خانم ابتکار یادآوری کرد: پیش از انقلاب ۳۸ درصد از دختران بازمانده از تحصیل بودند این در حالی است که این رقم به ۴ درصد رسیده است.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ میزان طلاق در زندگی ۴ تا ۱۰ ساله جز ۵ استان اول کشور به شمار می‌رود.
اطهره نژادی با بیان اینکه در حوزه زنان ۱۹۲ نقشه موضوعی طراحی شده است افزود: کهگیلویه و بویراحمد در رتبه بندی‌ها تعداد ازدواج از ۱۰ تا ۱۴ سال جزء سه استان آخر است که این نشان می‌دهد کهگیلویه و بویراحمد کودک همسری کمتری نسبت به میانگین کشوری دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هم در این نشست گفت: در آینده نزدیک شاهد سهم بیشتر زنان از پست‌های مدیریتی دستگاه‌های اجرایی استان خواهیم بود.
نادیا صداقت افزود: ۵۰۰ تا ۷۰۰ زن نخبه در این استان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی اخبار منتشر شده در رابطه با موضوع کودک‌همسری در استان، گفت: متاسفانه در کشور ما یک اتفاق جزئی که رخ می‌دهد چنان بزرگ نمایی می‌شود که این بی‌انصافی به حریم مردم به ویژه بانوان است.
استاندار نیز در این نشست گفت: سند توسعه حمایت و ارتقاء شاخص‌های زنان و خانواده پس از کلی مطالعات و بررسی‌ها انجام گرفته است.
حسین کلانتری افزود: مدیرانی که از یک معاون بیشتر داشته باشند باید از بانوان برای معاونان خود استفاده کنند تا نقش زنان در جامعه پررنگ‌تر شود.
در پایان این نشست سند توسعه حمایت و ارتقاء شاخص‌های زنان و خانواده در بین شانزده نفر از اعضای اصلی نشست برنامه ریزی استان به رأی گذشته شد که با ۹ رای موافق این سند تصویب و از این سند رونمایی شد.
ارسال نظرات