مدیرحوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان، گفت: امروزه به علت غفلت و کوتاهی مسئولان برداشت انسانها از امر و نهی غلط و اشتباه است.
کد خبر: ۹۱۷۴۸۶۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

حجت الاسلام کیخا سلیم، مدیرحوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات الهی است که اگر به این فریضتین مهم الهی پرداخته نشود، ممکن است برخی از ابعاد جامعه، رشد مورد انتظار را نداشته باشد، براین اساس علما و روحانیون می توانند در این خصوص حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: برای ترویج و نهادینه سازی این دو امر الهی، باید مباحث هر موضوع به صورت جداگانه و ویژه از بعد آیات و روایات قرآنی حلاجی شود و با جامعه هدف خودشان این دو امر را تطبیق دهند و با شیوه های زیبا، به روز و با مشارکت افراد متخصص برای ترویج و گسترش امر به معروف و نهی از منکر اقدام کنند.

کیخا سلیم ادامه داد: متاسفانه به علت غفلت و کوتاهی مسئولان، برداشت انسانها از امر و نهی غلط و اشتباه است چرا که تا کنون با روشهای این دو امر در جامعه پیش نرفته ایم و اشتباه عمل کرده ایم.

وی تاکید کرد: علما باید در جامعه امروزی راهای تخصصی ترویج و نهادینه سازی امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و بری اجرایی شده آنها تلاش کنند.

 مدیرحوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان با تاکید بر این مطلب که راه و روش اجرای این دو فریضه در جامعه متفاوت است، تصریح کرد: در جامعه امروزی با توجه به تهدیدات و سرمایه گذاری دشمن بر روی نسل جوان، باید آموزشها را از کودکان با شیوه های کودکانه اجرا کنیم و این روشها باید علمی و عاقلانه و مخاطب پسند باشد تا تاثیرگذاری مفیدی در جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات