سید مرتضی علوی
کارشناس امور دینی و مذهبی:
حجت الاسلام عباسی، با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) تاریخ گوی نهضت کربلاست، موضع گیری این بانوی بزرگ اسلام مقابل دشمنان را بر اساس تکلیف الهی دانست.
کد خبر: ۹۱۷۴۷۲۴
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس امور مذهبی و دینی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت شهرستان سامان گفت: تاریخ، زنی صبورتر از حضرت زینب  سلام الله علیها ندیده است.

حجت الاسلام مصطفی عباسی افزود:  در واقعه کربلا پسران حضرت زینب سلام الله علیها را در برابر دیدگانش سر بریدند، اما شیون نکرد .

وی ادامه داد: این بانوی بزرگ پس از آن ناظر بود در چند ساعت پیشوایش امام حسین(علیه السلام) و برادران و پسران برادرانش به شهادت رسیدند و بازهم بردباری پیشه کرد.

حجت الاسلام عباسی افزود: حضرت زینب(سلام الله علیها) سمبل زنی شجاع، مدبر و لایق رهبری گروهی مصیبت‌زده در اوضاع و شرایطی بسیار سخت و بحرانی بود، که مدیریت بحران را باید در رفتار ایشان بجوییم، گرچه او نیز به ظاهر اسیر و بسته به زنجیر بود و مصیبت‌ها و ناملایمات، بدن او را فرسوده کرده بود اما در همان حالت چنان اسرا را رهبری می‌کرد و چنان صبری وسیع و عظیم داشت که برای هیچ کدام از افراد بشر رسیدن به این حد صبر ممکن نیست مگر به فضل خداوند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب(سلام الله علیها) تاریخ گوی نهضت کربلاست. ارزش و عظمت ایشان به خاطر موضع اسلامی او مقابل دشمن بر اساس تکلیف الهی و همراهی با امام حسین (علیه السلام) و روایتگری واقعه عاشوراست.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: قیام امام حسین(علیه السلام) آغاز مبارزه و شکل‌گیری آن است؛ اما ادامه مبارزه و هدایت آن در مسیر واقعی‌اش حاصل اسارت حضرت زینب(سلام الله علیها) است. بدیهی است ادامه مبارزه با حفظ ماهیت آن کاری بس دشوار بود، از این‌رو سفیر کربلا سعی داشت مبارزه‌اش را بر اصولی تغییرناپذیر که از مبانی قرآن و سنت نبوی مایه می‌گرفت پایه‌ریزی کند و مهم‌ترین اصولی که از کلام آتشین خانم زینب کبری سلام الله علیها در کاخ یزید برداشت می‌شود، عبارت است از؛ شکست دشمن و افشای ماهیت دشمن  و شهادت در راه مبارزه با دشمنان.

عباسی در پایان عنوان کرد: رفتار بانوی خردمند بنی‌هاشم نه تنها به زن مسلمان، بلکه به هر انسان آزاده‌ای آموخت چگونه از حیثیت انسانی خود در برابر حتی قوی‌ترین قدرتمندان روزگار دفاع کند تا کوچک‌ترین آلودگی دامن عفاف او را لکه‌دار نسازد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار