خبرهای داغ:
کتاب "درآمدی بر سیره معصومان (ع) در کتاب های چهارگانه شیعه" به قلم علی اکبر ذاکری به سفارش پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۹۱۷۴۷۰۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۳

به گزارش سرویس بسیج  طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، کتاب "درآمدی بر سیره معصومان (ع) در کتاب های چهارگانه شیعه " به قلم علی اکبر ذاکری به سفارش پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت (ع) به چاپ رسیده است.

بر اساس این گزارش، در قسمت چکیده این کتاب آمده است: «کتاب های چهارگانه شیعه الکافی، من لا یحضره الفقیه، تهذیب الاحکام و استبصار از مهم ترین و ارزشمندترین آثار مکتوب شیعه است؛ از زمان تدوین تاکنون به عنوان منابع اولیه مسائل عقیدتی و فقهی مطرح بوده و برای اولین بار است که سیره در این آثار مورد واکاوی قرار می گیرد. کتاب حاضر مقدمه ای بر تبیین ابعاد مختلف سیره در این کتاب ها است. ابتدا مفهوم سیره و سنت و دلائل پیروی از آن را بیان کرده، سپس ساختار و ویژگی های هریک از این چهار کتاب تبیین و نسخه ها و شروح و مؤلفان آنها معرفی شده اند؛ همچنین علت اعتماد به آنها و منابعشان که اصول چهارصدگانه شیعه است و نیز سیر تدوین حدیث و نگارش اصول و جوامع حدیثی اولیه بیان شده است؛ در ادامه با نگاهی به زندگانی معصومان (ع) وضعیت سیاسی زمان آنان بررسی و برخی اخبار که با حقائق تاریخی مخالف بوده، نقد و بررسی شده است».

«کلیات و مفاهیم»، «زندگانی معصومان(ع) » و «نمایه ها» از سرفصل های این کتاب می باشد.

 

ارسال نظرات