در نشست روشنگری حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد مطرح شد:
دهقان در نشست روشنگری حوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی یزد: امر به معروف و نهی ازمنکر یک امر و نهی است و جامعه‌ای که در آن امر و نهی نباشد به گرفتاری‌های عظیم دچار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۶۹۹
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: دهقان درحوزه نرجس خاتون ناحیه مرکزی درباره وجوب امر به معروف و نهی از منکر و عواقب عدم انجام این فریضه الهی در جمع سرگروه‌های حلقه‌های صالحین و اعضای فعال این پایگاه در دفتر حوزه نرجس خاتون صحبت کرد.
دهقان گفت:علت همه‌ی مشکلات عالم، حتی آزاد نشدن فلسطین و نیامدن امام زمان (عج) خودِ ما هستیم که از انجام برخی واجبات مانند امربه معروف و نهی ازمنکر سرباززده ایم. در صورتی که در آیه ۱۰۴ سوره مبارکه آل عمران خداوند می‌فرمایند: باید گروهی باشند که مردم را به کارخیر و امربه معروف و نهی ازمنکر دعوت کنند.
این هادی سیاسی تصریح کرد:کار فرهنگی با امربه معروف و نهی از منکر فرق دارد. کارفرهنگی یک کارآموزشی است، ولی امر به معروف و نهی ازمنکر یک امر و نهی است و جامعه‌ای که در آن امر و نهی نباشد به گرفتاری‌های عظیم دچار می‌شود و اگرآموزش نداشته باشیم نمی‌توانیم دیگران را توجیه کنیم. بعضی اوقات سکوت ما، یا چراغ دادن در خیابان یا چادر سرکردن ما یک امر به معروف و نهی از منکر است؛ پس همیشه نمی‌شود که لسانی باشد.
دهقان برای تاثیرگذاری امربه معروف و نهی از منکرگفت:امر به معروف و نهی ازمنکر دوگونه است. تخصصی و عمومی. باید مستمر وهمیشگی باشد. احتمال تاثیرگذاری را بدهیم. اول باید خوبی‌ها را گسترش بدهیم تا منکر از بین برود. اول فرد را تشویق و تحسین کنیم و بعد نهی از منکر کنیم.
این مقام مسئول درعلل ترک امر به معروف و نهی از منکر خاطر نشان کرد: ما امربه معروف و نهی از منکر نمی‌کنیم، چون خود را در جامعه نمی‌شناسیم و اهمیت امر به معروف و نهی ازمنکر را نمی‌دانیم و نمی‌دانیم که یک فریضه‌ی الهی و یک قانون است و رابطه‌ی بین توحید و امربه معروف و نهی ازمنکر را نمی‌دانیم که به توحید اهانت می‌شود و گناه علنی می‌شود و هیچ کس هم جلوی گناهکار را نمی‌گیرد الا کسانی که می‌دانند که امر به معروف و نهی از منکر واجب است چه از لحاظ شرع چه از لحاظ قانون.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات