خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از اجرای قریب به ۳۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۴۶۲۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
اجرای قریب به ۳۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس شهرستان شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس به میزبانی محله اسلامی شهرک شهید بهشتی شاهرود در مسجد مسلم ابن عقیل با اشاره به دلیل برگزاری این نشست در محله اسلامی شهرک شهید بهشتی و برنامه های محلات اسلامی شهرستان شاهرود اظهار کرد: محلات اسلامی بواسطه کم برخوردار بودن در موضوعات مختلف مورد توجه سپاه قرار گرفته و با این رویکرد که این محلات در کانون توجه قرار گیرند، امروز این نشست در این مکان اجرا شد.
وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یک امتداد و برهه زمانی به شمار نمی آید بلکه گنجینه عظیم از رشادت ها و آرمان خواهی و ایثار و از خودگذشتگی تمامی ملت ایران بویژه ایثارگران و رزمندگان و شهداست گفت: دفاع مقدس مظهر ایستادگی و ایثار است و امروز هم شاهد هستیم هر جا که از این فرهنگ به عنوان یک درس استفاده کردیم پیروزی های مختلفی داشتیم.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود خاطر نشان کرد: امروز جبهه مقاومت درس خود را از هشت سال دفاع مقدس گرفته و پیروزی های ایجاد شده جبهه مقاومت در کشورهای منطقه تجربه و درس این هشت سال دفاع مقدس ایران است که با اتکا به خدا و وحدت و ولایت مداری محقق شده است.
وی با اشاره به اجرای ۲۸۰ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در قالب کمیته های مختلف در سطح شهرستان شاهرود افزود: برنامه های شاخص این هفته، فصل پروانه شدن در ۳۱ شهریور ماه، برنامه های ورزشی مثل جام والیبال و فوتسال ،همایش پیاده روی خانوادگی که در جمعه پنجم مهر ماه اجرا می شود، میقات صالحین با حضور حلقه های صالحین شهرستان در مصلی های نمازجمعه ، تجلیل از خیرین و جهادگران اصناف شهرستان، اعزام اکیپ های درمانی در مناطق کم برخوردار شهر و روستاها و خدمات رایگان پزشکی از آن جمله است.
راه اندازی کاروان خدمت
خوشقدم تصریح کرد: راه اندازی کاروان خدمت در قالب ادارات و نهادهای شهرستان و میز خدمت در محلات و مساجد، کاروان معرکه عاشقی در ۳۰ مدرسه که اعزام نمادین رزمندگان است و در ۲۰۰ مدرسه در سطح شهرستان طرح اعزام ۲۰۰ راوی و روایتگری از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان می باشد.
خوشقدم با اشاره به برگزاری همایش مداحان و مدیران هیات مذهبی شهرستان افزود: برگزاری جشنواره گنج جنگ که فراخوان عکس دفاع مقدس است، یادواره شهدا، دیدار از خانواده های شهدا که همزمان در یک روز ۱۵ اکیپ با حضور مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان دیدار با خانواده ها و زنگ مهر مقاومت در مدارس شهرستان، اکران فیلم ماجرای نیم روز ۲، رژه موتوری، مهمانی لاله ها در پنجشنبه چهارم مهرماه و شامگاه نیروهای مسلح شهرستان از دیگر برنامه های این هفته است.
وی ادامه داد: اجرای مجمع علما و روحانیون بسیجی با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه استان، همایش یاوران ولایت و گردهمایی رزمندگان شهرستان در دیزج و در شاهرود از دیگر برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس در شهرستان شاهرود می باشد.
وی با اشاره به برنامه های عمومی از جمله ایستگاه های صلواتی، نشست های بصیرتی، نمایشگاه های مختلف به برنامه های محلات اسلامی شاهرود اشاره کرد و گفت: در محلات اسلامی برنامه های شاخص اجرا می شود که توزیع لوازم التحریر به تعداد ۳۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم بضاعت و هشتک محرمی ام در فضای مجازی و آغاز عملیات اجرایی یک واحد مسکونی در شهرک شهید بهشتی از برنامه های اجرایی محلات اسلامی در هفته دفاع مقدس است.
اجرای قریب به ۳۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس شهرستان شاهرود
اهدا ۴۰ جهیزیه به زوج های جوان
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به اعزام کاروان خدمت از جبهه تا محله در سطح محلات با همکاری بسیج سازندگی و گروه های جهادی گفت: توزیع ۴۰ جهیزیه به زوج های جوان نیازمند در محلات اسلامی و یازده قلم جنس است، دیوار نویسی و ساخت و تعمیرات منازل مسکونی افراد نیازمند است.
وی از فرمانداری‌، شورای اسلامی و شهرداری، ارتش ، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و اداره ورزش و جوانان و سایر دستگاه ها بابت همکاری در اجرای برنامه های این هفته تشکر کرد.
فرمانده سپاه ناحیه شاهرود از ویزیت رایگان در هفته دفاع مقدس در درمانگاه رضوی این ناحیه خبر داد و با اشاره به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص اجرای رژه نیروهای مسلح در سطح کشور در مراکز استان ها گفت: به دلیل اتفاقات رخ داده در کشور و ابلاغ ستادکل امسال رژه را در سطح مراکز استان ها در کشور برگزاری می کنند اما باید دانست اصل و هدف رژه امنیت پایدار است و باید وحدت را حفظ کرد و در این راستا تلاش کرد.
وی از ساخت واحد‌های مسکونی برای زوج های جوان بصورت مشارکتی یا اجاره ای برای زوج های جوان باشد در این شهرستان خبر داد و به فعالیت های این ناحیه در راستای شعار سال اشاره کرد و گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادی در بخش بیارجمند در حال فعالیت هستند که مردم آنجا خود پای کار هستند و تسهیلگری را بسیج رونق می دهد که بسیج مهندسین و بسیج سازندگی در راستای رونق تولید و کشاورزی است.
تشکیل ۵۰ صندوق قرض الحسنه بسیج
خوشقدم با اشاره به راه اندازی صندوق های قرض الحسنه بسیج در سطح شهرستان شاهرود گفت: تاکنون پنجاه صندوق راه اندازی شده و از اولویت های بسیج است که مردم در مساجد و هیات ها و پایگاه بسیج کمک می کنند و هدف آن تولید و اشتغال زودبازده است که از وام های قرض الحسنه با سرمایه گذاری خودشان اشتغالزایی انجام شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال سپاه ناحیه درگیر سیل کشور بوده که بیش از ۵۰۰ نفر در قالب گروه های جهادی اعزام شده اند افزود: از هفته دفاع مقدس حضور این گروه ها را در سطح شهرستان داریم که بسیج سازندگی با ادارات مختلف تفاهم نامه امضا کرده اند مثل کمیته امداد که در راستای پرورش دام سبک در اجرای برنامه هستیم.
خوشقدم با تاکید بر اینکه خبرنگاران دیدبانان بصری جامعه هستند و ما نیاز به پیشنهادات شما داریم تا بتوانیم خدمت بهتری به مردم داشته باشیم گفت: یکی از وظایف اصلی بسیج خدمت رسانی است و جزو وظایف اولیه و ذاتی ماست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها