خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی:
‌‌‌‌‌‌‌‌ فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: رهبری فرمودند اگر شما کار ترویج فرهنگ دفاع مقدس انجام ندهید دشمن با تهاجم فرهنگی آن طور که بخواهد دفاع مقدس را تفسیر می کند. چرا که برنامه های دشمن علاوه بر تحریف وقایع و حقایق دوران دفاع مقدس، آرمان زدایی و هویت زدایی از جامعه اسلامی است و همه باید مراقب باشیم.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۶۳
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، صبح امروز یادواره سردار شهید محمود کاوه  و شهدای عملیات کربلای۲  با حضور خانواده های شاهد، ایثارگران، رزمندگان دفاع مقدس، جانبازان و خانواده سردار شهید کاوه و سردار شهید جابری در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در این مراسم ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید کاوه و 44 شهید عملیات کربلای2 از استان اظهار داشت: امسال با همکاری استاندار و معاونت ها ویژه برنامه هایی برای بزرگداشت شهدای عملیات کربلای 2 در استان برگزار شد.

وی بات بیان اینکه برنامه های یادواره شهید کاوه از  ۵ ماه پیش آغاز شده است افزود:  نامگذاری فرودگاه بیرجند  به نام سردار سرلشکر شهید محمود کاوه،  یادواره شهدای دیهوک و یادواره شهدای ابرکوه در قاین اجرا شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: مقام معظم رهبری می فرماید: «گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست. رنج سی ساله امام سجّاد علیه الصّلاة والسّلام و رنج چندین ساله زینب کبری علیه‌السلام از این قبیل است. رنج بردند تا توانستند این خون را نگه بدارند. بعد از آن هم همه ائمّه علیهم السّلام تا دوران غیبت، این رنج را متحمّل شدند».

 

وی یادآور شد: سال گذشته رهبری خطاب به رزمندگان و تلاشگران عرصه دفاع مقدس بر نشر خاطرات دوران دفاع مقدس و حقایق آن دوران با برگزاری یادواره های شهدا تاکید کردند و فرمودند اگر شما کار ترویج فرهنگ دفاع مقدس انجام ندهید دشمن با تهاجم فرهنگی آن طور که بخواهد دفاع مقدس را تفسیر می کند. چرا که برنامه های دشمن علاوه بر تحریف وقایع و حقایق دوران دفاع مقدس، آرمان زدایی و هویت زدایی از جامعه اسلامی است و همه باید مراقب باشیم.

 

سردار شهید «محمود کاوه» در سال 1340 هجری شمسی، در خانواده‌ای مذهبی و دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام متولد شد و در دهم شهریورماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای 2 بر بلندای قله 2519 حاج عمران به درجه رفیه شهادت نایل آمد. سردار شهید محمود کاوه فرمانده لشکر ویژه شهدا بود.

 

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (دام ظلّه العالی) درباره این شهید می فرمایند «محمود موقع انقلاب شاگرد ما بود ولی حالا استاد ما شد، او به فیض شهادت رسید ولی ما هنوز ماندیم.» و نیز فرمودند « شهید کاوه از معجزات نظامی انقلاب اسلامی است».

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها