خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی گفت: افرادی از داخل کشور که حرفی از مذاکره می زنند در واقع آنها بازیگرند و کارگردان اصلی همان امریکایی ها هستند.
کد خبر: ۹۱۷۴۵۴۱
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (ع) استان قزوین در جمع اعضای سپاه ناحیه امام سجاد شهرستان قزوین اظهار کرد: گاها شنیده می شود که مسوولین تراز اول مملکت در خصوص ادامه مزاکرات با آمریکا و غرب سخن می گویند.

وی ادامه داد: مذاکره در فرمول سیاسی خود یک قاعده ای مشخصی دارد و باید دارای سود و فایده ای خاص باشد، اما اگر در مذاکره سود نباشد ، این مذاکره معقول نیست واین یک قاعده مذاکره در عرف بین الملل می باشد. در ارتباط با مذاکره با امریکایی ها ، ۴ حالت مقصود است: مذاکره با امریکا ضرری ندارد و سودمند است یا رابطه با امریکا نه سودی دارد ونه زیانی و یا رابطه با امریکا ضرر دارد مدل آخر این است که رابطه با امریکا زیان هایی دارد و سودهایی هم دارد.

معبودی اذعان کرد: از حیث منطقی فقط قسم اول مورد تایید می باشد که مذاکره ضرری ندارد و سودمند است، اما امروزه که بخشی از سیاسیون حرفی از مذاکره می زنند آن را تشریح نمی کنند. ولی منطق سیاسی همان قسم اول را تایید می کند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (ع) استان قزوین بیان کرد: برای مخاطب این سوال پیش می آید که چرا امریکا و یا بعضی از داخلی ها اصرار بر مذاکره دارند؟ این بخش داخلی که حرفی از مذاکره می زنند در واقع آنها بازیگرند و کارگردان اصلی همان امریکایی ها هستند.

وی ادامه داد: در واقع داخلی ها گوش بحرف امریکا هستند و داخلی ها با این تعبیر به میدان آمدند که اگر ما با امریکا مذاکره کنیم تحریم ها برداشته می شود و مشکلات مردم کم میشود در حالی که مقام معظم رهبر در بیانیه گام دوم که خطاب به جوانان می باشد فرمودند که تمام مشکلات در داخل کشور قابل حل شدن می باشد.

این مسوول یاد آور شد: حالا چرا ترامپ اینقدر در مورد مذاکره صحبت می کند؟ به این خاطر است که کارشناسان همگی متفق اند که ترامپ در دوره بعد رای نمی آورد مگر این که یک اتفاق دیگری بیافتد، یک امتیازی بزرگی که با آن بتواند رای مردم را بگیرد و هیچ امتیازی از این بزرگتر نیست که بنشیند با ایران مذاکره کند!

معبودی اضافه کرد: همان موقع که آقای ظریف با جان کری مذاکره می کردند، آقای کری گفت همان چیزی که می خواستیم بگیریم، گرفتیم که آن هم ، همان مذاکره ایران با ما می باشد. آمریکا در مقابل ما قرار دارد و از عظمت انقلاب ایران و عظمت نهضت امام حسین (ع) می باشد که آمریکایی ها به دنبال این هستند که ایران با آنان مذاکره کند تا بتواند درانتخابات رای بیاورد واین جایگاه و بزرگی ایران را می رساند.

وی افزود: دلیل دیگر مذاکره این است که امریکایی ها چند فرض داشتند از تحریم های خارج از برجام ، یعنی بعد از اینکه از برجام خارج شدیم، تحریم ها را بر میگردانیم ویکی از اتفاقات می افتد که هیچکدام اتفاق نیافتده مثلا ایران به مرحله تسلیم و سازش می رسد در حالی که ایران تسلیم نشده بلکه مقاومت فعالانه به خود میگرد ولذا دیدند ایران این رویه را در پیش گرفته، گفتند که ایران بیایید باهم مذاکره کنیم، مثلا فرض دیگر آنان این بود که وقتی امریکا از برجام خارج شد ایران نمیتواند از برجام خارج شود ولی ایران در ۱۸ اردیبهشت گفت که گام به گام از برجام خارج می شویم بعد گفتند بیایید باهم مذاکره کنیم!

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (ع) استان قزوین گفت: انان به خیال خودشان میخواستند دست ایران را از منطقه قطع کنند ولی دیدن مقتدا صدر دست به سینه در کنار رهبر قرار دارد و یمن با فاصله هزاران کیلومتر نقاط حساس عربستان ، یعنی ریاض را میزند و دیدند که منطقه تحت تصرف ایران است.

حجت الاسلام معبودی عن.ان کرد: بحث مذاکره را امریکا مطرح میکند، چون امریکایی ها در تحریم ها شکست خوردند واین مذاکره در واقع برای فرار و نجات انان میباشد. با یک حساب سر انگشتی معلوم میشود مذاکره با امریکا به ضرر ما می باشد چون امریکایی ها همیشه در پی این بودند که با ایران با حالت تحقیر امیز رفتار کنند و این ها بعد از انقلاب نتوانستند به کارشان برسند.

این مسوول مطرح کرد: سیستم امریکا این بود که بعد از ان همه تلاش که برجام بوجود آمد شخصی مانند ترامپ را به میدان آوردند که زیر همه مفاد برجام زد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (ع) استان قزوین اذهان کرد: برقراری ارتباط با نظام امریکا به تعبیر مقام معظم رهبری، سم مهلک میباشد. در قصه کربلا هم منافقان هم دوستداران و هم انسان های بیخیال به امام می گفتند که با یزید مذاکره کند ولی امام حسین (ع) فرمود اِنا لله و اِنا الیه راجعون من با یزید مذاکره نمیکنم.

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها