خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی استان آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

تعامل سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی با رده های نیروهای مسلح، گام مهمی در راستای شناسایی و حل مشکلات و مسئله محوری است

به منظور داشتن نگاهی تخصصی در بررسی طرح هایی با موضوعیت نظامی که جهت حمایت به سازمان بسیج علمی استان ارسال می شوند، اولین کارگروه نظامی استان متشکل از رده های مختلف نیروهای مسلح تشکیل شده است .
کد خبر: ۹۱۷۴۵۲۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
 

 اولین جلسه تعامل و هماهنگی خانه نخبگان، مراکز رشد و کارگروه های سازمان بسیج علمی استان با رده های نیروهای مسلح، برای هم افزائی بیشتر و رفع مشکلات و موانعی که در حوزه نیروهای مسلح وجود دارد، برگزار شد.

 نشست شورای جهاد علمی استان، با حضور سرهنگ گلمحمدزاده معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، جمعی از مدیران علمی رده های نیروهای مسلح، مسئولین مراکز رشد و اعضای شورای نخبگان سازمان بسیج علمی استان برگزار شد.

  سرهنگ نادر ارسلانی مسئول سازمان بسیج علمی استان آذربایجان شرقی در این نشست، سازمان بسیج علمی و نخبگان بسیجی را یکی از ظرفیت های علمی بسیار مهم در سطح استان، ارزیابی کرد و اظهارداشت: اگر توانمندی نخبگان را به درستی هدایت کنیم، می توانیم شاهد نقش موثر آنان در جامعه باشیم.

 وی با بیان این که، می توان جامعه ای را به وسیله قشر نخبه هدایت کرد، ابرازداشت: بخشی از این نخبگان از اعضای خانواده سازمان بسیج علمی استان هستند که می توانیم از آنان در حل مشکلات و چالش های موجود یاری بگیریم.

 ارسلانی ادامه داد: در این راستا اولین جلسه تعامل و هماهنگی خانه نخبگان، مراکز رشد و کارگروه های سازمان بسیج علمی استان با رده های نیروهای مسلح، برای هم افزائی بیشتر و رفع مشکلات و موانعی که در حوزه نیروهای مسلح وجود دارد، برگزار شد.

 وی خاطرنشان ساخت: با استفاده از این ظرفیت به وجود آمده، میتوان گام های مفید و موثری را در راستای شناسایی و حل مشکلات و مسئله محوری برداشت.

 مسئول سازمان بسیج علمی استان همچنین از تشکیل کارگروه نظامی خبر داد و اذعان داشت: به منظور داشتن نگاهی تخصصی در بررسی طرح هایی با موضوعیت نظامی که جهت حمایت به سازمان بسیج علمی استان ارسال می شوند، اولین کارگروه نظامی استان متشکل از رده های مختلف نیروهای مسلح تشکیل شده است .

 وی تشکیل قرار گاه جهادی مدیریت دانش را یکی از بسترهای مهم در راستای بالا بردن بهره وری عنوان کرد که موجب بالا رفتن دانش سازمانی و ایجاد سازمانی دانشی خواهد شد.

 ارسلانی ایجاد شهرک فناوری را یکی از برنامه های راهبردی و استراتژیک سازمان بسیج علمی استان ارزیابی کرد و گفت: ایجاد شهرک فناوری مسلما یکی از طرح های موفق در راستای از بین بردن بیکاری قشر تحصیلکرده است.

  وی با انتقاد از این که نباید مراکز رشد صرفا در داخل دانشگاه مستقر باشند، ادامه داد: مراکز رشد باید در اختیار آحاد جامعه قرار گیرد تا هم ضمن عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، این بستر در اختیار کسانی مانند فارغ التحصیلان دانشگاه ها و جوانان مستعد قرار گیرد.

 مسئول سازمان بسیج علمی استان با بیان این که، اعضای هیئت علمی نباید ارتقا رتبه خود را وابسته به مقاله ببینند، تصریح کرد: هیئت علمی باید مسئله محور باشد، در دانشگاه تبریز 793 هیئت علمی وجود دارد، باید 793 مشکل استانی بررسی و حل شود.

 

 همچنین در این نشست، شمسی محمدنژاد رئيس دفتر تحقيقات کاربردي فرماندهي انتظامي استان، با تاکید بر این که بسترهای بوجود آمده در سازمان بسیج علمی استان بسیار ارزشمند است، افزود: فرماندهي انتظامي استان سعی دارد در حوزه ماموریت های خود از توان خانه نخبگان استفاده کند.

  دکتر کوششی مسئول کارگروه بازاریابی و تجاری سازی سازمان بسیج علمی استان، شخص سرمایه گذار را دارای دو ویژگی هوشمندی و احتیاط خواند و ادامه داد: سرمایه گذار به امنیت نیاز دارد و باید برای او بستر مناسبی فراهم ساخت، البته توجه به سرمایه های انسانی همراه با سرمایه های مالی نیز مهم است.

  علی بهادری ریاست کارگروه شیمی سازمان بسیج علمی استان با اشاره به این که، با احصاء نیازهای رده های نظامی در موضوعات علمی می توان بسترسازی مناسبی را جهت این امر فراهم سازیم، افزود: با احصاء نیازمندی ها کارگروه ها می توانند طرح های خود را به سمت نیازمندی ها جهت دهی کنند.

  جعفر آقازاده مسئول مرکز رشد شهید باکری سازمان بسیج علمی استان، ابراز داشت: رده های نظامی می توانند از امکانات و بسترهای بوجود آمده در این مرکز رشد و مشاوره های علمی استفاده کنند.

ارسال نظرات