تا ۱۵ مهرماه.

تمدید مهلت ارسال اثار به جشنواره داستان بانه

دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره خبر داد و گفت: مهلت ارسال اثر تا ۳۱ شهریورماه اعلام شده که با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان این مهلت تا ۱۵ مهرماه تمدید می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۷۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فؤاد جهانی، دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه، امروز، ۲۴ شهریورماه در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره داستان بانه به صورت کشوری برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به ۲ زبان فارسی و کُردی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این جشنواره آذرماه سال جاری با عنوان «داستان تجربه دیگری از زندگیست که تجربه نکرده‌ایم» برگزار می‌شود، افزود: دوازدهمین جشنواره داستان بانه در سه بخش داستان کوتاه، مقاله و کودک و نوجوان برگزار می‌شود که نویسندگان بخش کودک و نوجوان باید متولدین سال ۱۳۸۴ به بعد باشند و همراه اثر کپی شناسنامه خود را نیز ارسال کنند.

جهانی بیان کرد: داستان کوتاه و مقاله نیز بخش‌های دیگر جشنواره هستند که مقاله باید موضوع آزاد با محوریت داستان کوتاه، بررسی داستان‌های برتر ۱۱ دوره قبلی جشنواره و تأثیر داستان‌نویسی بر حرکت‌ها و تحولات اجتماعی و در نهایت اثرات فرهنگ در توسعه و پیشبرد فردی و اجتماعی باشد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق و ترغیب نویسندگان، ایجاد فضای مناسب برای کشف استعداد‌های درخشان و شناسایی ظرفیت‌های ادبیان داستانی کشور با معرفی برترین‌های این عرصه، ایجاد گفتمان در دو حوزه ادبیان داستانی کُردی و فارسی با بهره‌گیری از گفت‌وگو، مصاحبه و نشست‌های اساتید این حوزه و تقدیر از اساتید حوزه ادبی است.

دبیر دوازدهمین جشنواره داستان بانه جهان اعلام کرد: نخستین جشنواره داستان بانه سال ۷۸ با ۸۰ اثر و با حضور نویسندگانی از استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی برگزار شده بود و یازدهمین دوره آن نیز آذر سال ۹۶ با حضور ۱۲۰ داستان‌نویس از سراسر کشور به مدت سه روز برگزار شد.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه دائمی جشنواره استان کردستان - شهرستان بانه - مجتمع فرهنگی، هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی - دبیرخانه جشنواره سراسری داستان بانه - پست الکترونیکی و نشانی جشنواره در فضای مجازی Dastan-kurd۱۳۹۸@gmail.com، @dastankurd۱۳۹۸ و تلفن و دورنگار جشنواره ۰۸۷۳۴۲۴۴۰۵۰- ۰۸۷۳۴۲۴۲۵۵۰ ارسال کنند.
 
انتهای پیام/7727هنگی
ارسال نظرات