فراخوان دوازدهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی منتشر شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه از انتشار فراخوان دوازدهمین دوره کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۶۰
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، شهلا مژده  با اشاره به انتشار فراخوان دوازدهمین دوره از کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه اظهار داشت: فراخوان دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه با هدف ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصلی اسلامی در بخش‌های مختلف منتشر شد.

وی افزود: این کنگره با هدف شناسایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورایی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آینی عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقاء سطح کیفی اشعار آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسمات مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف برگزار می‌شود.

به گفته مژده کنگره شعر عاشورایی در آستانه ماه صفر سال جاری برگزار خواهد شد و علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ مهرماه به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه خاطر نشان کرد: همچنین شرایط شرکت در بخش شعر شامل تمامی مباحث مرتبط به نهضت عاشورایی بوده و در این بخش شعرا در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال می‌توانند آثار خود را به زبان فارسی ارسال کنند.


وی از اجرای بخش ویژه کنگره شعر عاشورایی خبر داد و گفت: در بخش ویژه کنگره هم شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوع شهدای کردستان خصوصاً شهدای مدافع حرم به زبان‌های فارسی، کردی و ترکی به دبیرخانه ارسال نمایند.

گفتنی است علاقه‌مندان به شرکت در دوازدهمین کنگره کشوری شعر عاشورایی قروه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به نشانی «استان کردستان، شهرستان قروه، شهرک فرهنگیان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه» ارسال و یا با شماره تلفن ۰۸۷۳۵۲۴۷۴۲۰ تماس حاصل نمایند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات