حجت الاسلام مبینی گفت: مجالس عزداری امام حسین(ع) باید برشعور عزاداری افزوده شود و بیانگر اهداف قیام امام حسین(ع) باشد.
کد خبر: ۹۱۷۴۴۲۵
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان حجت الاسلام کاظم مبینی در جمع بسیجیان شهرستان کمیجان با اشاره به اهداف مهم قیام امام حسین(ع) گفت: بنا بر فرمایش امام حسین(ع)، هدف از قیام خود را اصلاح امت جدش و برپایی نماز بیان کرد و آن اصلاح روش‌ها، رفتار و اخلاق بود بدون این که شکل حکومت را تغییر بدهد.


وی بیان کرد: هدف از قیام امام حسین(ع) انسان سازی بود و از آغاز قیام تا لحظه شهادت دست از موعظه دشمن نکشیدند و با توجه به این که دشمن خود ر ا می‌شناختند و از قصد دشمن که کشتن ایشان بود آگاهی داشتند اما به پند و اندرز ادامه دادند تا دشمن هدایت شود اما دشمن سر سخت بود و به پند و اندرزها اهمیت نداد.


حجت‌الاسلام مبینی تصریح کرد: بر اساس فرمایش امام راحل(ره) هدف از عزاداری بر امام حسین(ع) زنده داشتن محرم و صفر است که این باعث زنده نگه داشتن اسلام است و اگر عزاداری نباشد تلاش علما، فضلا و روحانیون که در راستای دین انجام می‌شود، ثمری نخواهد داشت.


وی در ادامه گفت: فلسفه عاشورا هدایتگری است و عزادار باید به امام حسین(ع) اقتدا کند و هدف قیام را تبیین کند و هرچه معارف امام حسین(ع) بیشتر نشر داده شود به امام نزدیک تر می شویم.


کارشناس مسائل مذهبی در پایان گفت: شیعه و دوستدار اهل بیت بودن در خون ما جریان دارد و این ریشه در اصل قیام عاشورا دارد و نماز روز عاشورا مهمترین بخش عزاداری امام حسین(ع) است و در آن شرایط سخت و میدان مبارزه امام نماز را ترک نکردند که اهمیت این واجب الهی را می رساند .

 

ارسال نظرات