خبرهای داغ:
استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه مباحث بازارچه های مرزی با احساس مسئولیت بیشتری در استان دنبال شود .
کد خبر: ۹۱۷۴۳۶۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مرز سومار در شهرستان قصرشیرین با تصمیم نخست وزیر عراق از 27 مردادماه امسال بسته شده است.

بسته شدن این مرز خسارت‌های اقتصادی متعددی برای دو استان کرمانشاه و دیالی (عراق) به همراه داشته است؛ به طوری که استاندار کرمانشاه پیش از ظهر امروز در کمیسیون ویژه مرز استان، اظهار داشت: با تعطیلی مرز سومار، جمعی از کارگران بیکار شده و خساراتی بر استان وارد آمد و فشار تعطیلی مرز سومار بر مرز خسروی بار شده است.

وی سادآور شد: رایزنی‌ها درباره بازگشایی این مرز ادامه دارد و موضوع به‌ زودی حل خواهد شد.

بازوند گفت: مباحث بازارچه‌های مرزی استان جدی است و باید کسانی که در بازارچه‌ها مسؤولیت برعهده دارند وظیفه خود را به‌ خوبی انجام دهند.

وی ادامه داد: کسانی که در بازارچه‌ها مستقر هستند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند، باید حساسیت‌ها را رعایت کنیم و اگر طرف مقابل بر موضوعی حساسیت دارد، به آن دقت کنیم.

گفتنی است، مرز شوشمی در شهرستان پاوه یکی دیگر از پنج مرز رسمی استان کرمانشاه است که 84 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد؛ بازوند در خصوص بررسی و رفع مشکلات این بازارچه نیز، گفت: این مرز می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای بهره‌مندی مردم منطقه و استان باشد، در صورت نیاز، اعتباراتی را برای تجهیز امکانات مرز شوشمی تخصیص خواهیم داد.

وی با اشاره به عدم وجود طرح تردد مسافر در مرز شوشمی، افزود: در مرز شوشمی حتما باید تردد مسافر صورت بگیرد با مذاکراتی که با دولت اقلیم کردستان شده قرار است مجوز تردد مسافران از 2 استان کردنشین عراق داده شود؛ از این فرصت باید استفاده شود تا مردم از مرزهای رسمی سودی داشته باشند، بازگشایی مرز مسافری قطعا برای استان ما عواید دارد.

بازوند مسؤولیت مبادلات مرزهای رسمی را بر عهده معاونت امور اقتصادی استانداری اعلام کرد و گفت: این معاونت مسائل را دنبال و پیگیری می‌کند و تا زمانی که مرزها شکل رسمی خود را می‌گیرد، معاونت اقتصادی دنبال کننده مسائل آن خواهد بود.

زمان انتظار برای رسمی شدن مرز شوشمی می‌تواند فرصتی برای تامین زیرساخت‌ها باشد تا به محض قانونی شدن مرز و آغاز تبادل کالا و مسافر، مرزنشینانی که در هشت سال دفاع مقدس مرزبانی کردند و از توسعه بازماند‌ه‌اند از مزایایی آن بهره‌مند شوند.

ارسال نظرات