خبرهای داغ:
مرتضی مقدسیان
در ایام سوگواری و عزای سید الشهداء(ع)
به همت پایگاه شهدا و مردم روستای نیستانک ،در ایام سوگواری سید و سالارشهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین(ع)یادواره شهدای روستای نیستانک برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۵۷
|
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از نایین، در ایام سوگواری سید و سالارشهیدان حضرت ابا عبد الله الحسین (ع) ، یادواره شهدای روستای نیستانک به همت پایگاه شهداو هیئت های عزاداری روستا برگزار شد.

 حجت الاسلام والمسلمین شیخ سعیدجواهری ،سخنران این یادواره با اشاره به مقام و منزلت شهید و حیات ابدی آنها با تاکید برآیات و روایات گفت: حیاتی که شهید دارد حیاتی برخوردار از دانائی و توانائی است و فطرت حق جوئی و حق طلبی در آنان زنده بوده است که به چنین مرتبه ای نزد خداوند رسیده اند.

  وی تصریح کرد :وصیت شهدا ،سفارش به بندگی خدا بود ، اگر برای خدا حرکت کردیم و مبنای تلاش و جهادمان برمبنای دین بود خدا نیز پشت و پناهمان خواهد بود و کید و مکر دشمنان داخلی و خارجی بر ما اثر نخواهد کرد.

حجت الاسلام جواهری در بخش دیگری از سخنانش با بیان خلاصه ای از نقاط مشترک اکثر وصیت نامه شهدا ، تبعیت از ولی فقیه ، اخلاص در عمل ، توجه به فقرا ،گذشت و فداکاری ، توجه به حق الناس ، توجه به فنای دنیا و بقای عقبی ، شرکت در نماز جمعه و جماعات و...... را سفارش موکد آنها به ما دانست و عمل به آن را یکی از وظایف مهم ما در پیروی از راه شهدا برشمرد.

در ادامه مراسم یکی از مداحان  ، با بیان اشعاری در مقام شهید وشهادت به ذکر مصائب اهل البیت پرداخت.

در ابتدای مراسم ،غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا توسط خانواده شهدا ، مسئولین و مردم روستا در گلزار شهدای نیستانک برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار