حجت الاسلام روانبخش :ثمره قیام امام حسین (ع)، انقلاب اسلامی امروز است که باید زمینه ساز ظهور شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۳۲۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز؛ مراسم عزاداری ایام شهادت سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در سالن شهدا سپاه سابق مهریز برگزار شد.
حجت الاسلام دکتر روانبخش در جمع پایواران، بسیجیان و مسئولین ادارات شهرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) و شهدای کربلا به توضیح و روشنگری در مورد واقعه کربلا پرداخت و قیام امام حسین را یک واقعه سیاسی مهم که برای نجات دین رسول خدا (ص) و حکومت عدل الهی بود، دانست. دکتر روانبخش دین و سیاست را در جامعه اسلامی جدایی ناپذیر دانست و با بیان اینکه یزید و یزیدیان به دنبال جدایی و نابودی اسلام از اصل حکومت اسلامی بودند و امام حسین (ع) با خون خود و اهل بیت مطهرش باعث رسوایی آنان شد؛ کسانی که در جامعه امروز ما به دنبال جدایی دین از سیاست هستند را سکولار، دنیا زده و یزید زمان معرفی کرد.
در ادامه حجت الاسلام روانبخش به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: برخی با استناد به اینکه پیامبر (ص) هم با کفار مکه برای اینکه امنیت و منافع مسلمانان در آن زمان تأمین شود عهد نامه صلح حدیبیه را امضا کرده، میخواهند به فضای عمومی جامعه امروز و نظام برجام‌های دیگری را تحمیل کنند. دکتر روانبخش گفت:صلح نامه حدیبیه به صورت حقیقی و واقعی امنیت و منافع مسلمانان را به ارمغان آورد و نتیجه آن در آخر باعث پیروزی مسلمانان و فتح مکه شد، اما در برجام امروز می‌بینیم که بعد از گذشت ۶ سال دشمن نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده بلکه برای ماندن در برجامی که هیچ سودی برای ملت ما نداشته است هنوز شرط برجام‌های دیگر تعیین میکند. در پایان سخنران مراسم تنها راه پیروزی و برون رفت از مشکلات امروزی را تفکرعاشورایی، ولایت پذیری، خط سرخ شهادت و مقاومت عنوان کرد.
در ادامه مداح اهل بیت سید جابر حسینی نیز با مدیحه سرایی و ذکر مصیبت حاضرین در مراسم را به فیض رسانید.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات