رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی:
رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: احتمال بارش‌های رگباری، از عصر امروز یکشنبه در مناطق شمالی و مرکزی استان وجود دارد پس کشاورزان برای کاهش خسارت‌ها تمهیدات لازم را به‌کار گیرند.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۹۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

 مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ایرنا با بیان اینکه از روز دوشنبه،  چهار تا ۶ درجه سانتی‌گراد افزایش دما در استان پیش‌بینی می‌شود،  افزود: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی در هفته جاری وضعیت هوای استان تا ۲۴ ساعت آینده تغییر می کند و رگبار باران و وزش باد پدیده غالب در استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هفته جاری روند افزایشی دما نویدی به کشاورزان است، اظهار داشت: در مناطق جنوبی استان نیز در روز یکشنبه و دوشنبه وزش باد پیش بینی شده‌است اما خسارت زا نیست.

وی با اشاره به وزش باد با سرعت ۳۶ کیلومتر بر ساعت در چالدران بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ارومیه دارای نوسان دما بین ۹ درجه و ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود و شهرستان های چالدران و پلدشت با هفت و ۲۷ درجه سانتی‌گراد کمترین و بیشترین دما را به خود اختصاص دادند.

دمای هوای آذربایجان‌غربی در هفته گذشته رو به کاهش گذاشت، که پیش بینی‌ها بیانگر بازگشت دماها به روال نیمه اول شهریور ماه است.

آذربایجان غربی دارای ۷۰۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که پیش بینی دماها نقش مهمی در زندگی و معیشت کشاورزان ایفا می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات