خبرهای داغ:
مدیر کانون جوانان بسیج شاهرود گفت: نخستین بار در شهرستان شاهرود به همت مرکز مشاور کانون فرهنگی هنری بسیج شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۷۷
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
محمد صحرایی مسئول کانون جوانان بسیج شاهرود در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود اظهار کرد: این نشست با هدف ارتقاء سطح آگاهی پدر مادرانی که امسال فرزند کلاس اولی دارند در زمینه‌های تربیتی، آموزشی، فرهنگی برنامه ریزی و اجرا شدکه با حضور تعدادی از خانواده‌های شاهرودی در محل سالن جلسات کانون بسیج و با حضور یکی از کارشناسان مرکز مشاوره کانون سرکار خانم آجودانی برگزار گردید.
وی افزود: این جنس کارگاه‌ها با هدف فرهنگسازی و افزایش سطح توانمندی خانواده‌ها شهرستان طی دو سال اخیر با چندین عنوان کارگاه در حال اجراست، که امیداوریم با برگزاری این مدل نشست‌ها در جهت افزایش سطح فرهنگ مردم شهرمان قدمی کوچکی برداشته باشیم.
صحرایی با بیان اینکه شادی و موفقیت حق همه کودکان است اگر آگاهانه در کنارشان قدم برداریم گفت: نشست تخصصی "کودک کلاس اولی من" برای اولین بار در شاهرود به همت مرکز مشاوره کانون جوانان بسیج ویژه پدران و مادرانی که کودک کلاس اولی خود را بدرقه آینده‌ای روشن خواهند کرد، برگزار گردید.
وی ادامه داد: این نشست با موضوع باید‌ها و نباید‌های کلاس اولی ها، شناخت والدین از ویژگی‌های رشدی این سن، نیازها، مشکلات و نحوه برخورد صحیح با آنان و نکات اصلی مربوط به کلاس اولی‌ها در ابعاد مختلف تربیتی، خانوادگی، فردی و اجتماعی به صورت ارائه موارد تئوری و گفتگو در قالب پرسش و پاسخ برپا شد.
مدیر کانون جوانان بسیج شاهرود تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که این جلسه به همراه داشت لزوم آموزش‌های بیشتر و آگاهی افزایی خانواده‌ها در زمینه فرزندپروری و تربیت می‌باشد که به این نتیجه رسید باید فرهنگ دعوت نامه برای شرکت در جلسات آموزش خانواده به فرهنگ تقاضانامه از سوی خانواده‌ها به مدرسه بر حسب اولویت بندی و نیازسنجی آنان صورت بگیرد و این فرهنگ مطالبه گری، سیستم آموزشی را در درازمدت به سمت برنامه ریزی و تصمیم گیری‌های تاثیرگذار سوق خواهد داد.
وی اضافه کرد: فرهنگ کتابخوانی و افزایش انگیزه مطالعه در حوزه کودک و تربیت یکی از الزامات مهم هر خانواده تلقی گردیده و با ورود فرزندان به دنیای اجتماعی بزرگتر لزوم این آگاهی یافتن در والدین در ابعاد مختلف تربیتی بیشتر خواهد شد.
صحرایی خاطر نشان کرد: معرفی کتاب و تبادل اطلاعات در این زمینه، بستری برای محیا شدن جدی و اگاهانه خانواده‌ها در آغاز مسیر جدید و سرنوشت ساز فرزندانشان بوده و رضایت شرکت کنندگان گواه این است که گام‌های آموزش همگانی را باید جدی‌تر و دغدغه مند‌تر برداشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها