معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان خبر داد:
معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان گفت: تعاونی‌های کوچک در محلات محروم این استان با هدف ارتقای سطح معیشت خانوارهای محروم تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۷۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، محسن جعفری در نشست مدیران مناطق و محلات کم‌برخوردار و محروم استان گیلان اظهار داشت: مدیران محله مجری برنامه‌های فرهنگی، عمرانی، پزشکی و بهداشتی، اقتصادی و خدماتی در مناطق و محلات محروم هستند.

وی با بیان اینکه تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در زمینه‌های اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، سبک زندگی، عفاف و حجاب از ماموریت‌های معاونت اجتماعی سپاه قدس گیلان است، افزود: تلاش برای احیای امربه معروف و نهی از منکر و گفتمان‌سازی و نهادینه کردن آن در جامعه با رویکرد مطالبه‌گری از مسئولان در حوزه‌های مختلف از دیگر وظایف این معاونت است.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان با تاکید بر محرومیت‌زدایی و ارتقای خدمات اجتماعی خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن انضباط اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی با کمک نخبگان، علما و روحانیون، فرهیختگان و معتمدان و متنفذان محلی در ۱۸ محله کم‌برخوردار گیلان تلاش می‌کنیم.

جعفری با بیان اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی در نواحی ۱۸ گانه سپاه قدس استان گیلان فعال شده است گفت: از خیران گیلانی دعوت می‌کنیم تا برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌های پیشرفت و تعالی در مناطق محروم گیلان به‌ویژه ازدواج جوانان، اشتغال‌زایی و پیشگیری از اعتیاد نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های رایگان آموزش فنی و حرفه‌ای در محلات محروم گیلان گفت: هدف از برگزاری این دوره‌ها اشتغال‌زایی برای جوانان از طریق یادگیری مهارت‌های مورد علاقه و اعطای تسهیلات به این قشر برای ارتقای معیشت خانوار‌های ساکن در محلات کم‌برخوردار است.

معاون اجتماعی سپاه قدس استان گیلان با اشاره به هدف از ایجاد تعاونی‌های کوچک در روستا‌های گیلان ابراز داشت: تعاونی‌های کوچک در محلات کم‌برخوردار این استان تشکیل شده است تا در حوزه اقتصادی خانواده‌ها گام‌هایی اساسی برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات