خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی:

اعزام بیش از 200 گروه جهادی به مناطق محروم در تابستان/ راه اندازی سامانه خدمات رسانی در استان

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی از راه اندازی سامانه خدمات رسانی و محرومیت زدایی خبر داد و گفت: همه نهادها، شرکت ها ، سمن های مردمی و گروه های خیر و خدمت رسان در این سامانه وارد شوند.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۵۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، نشست اعضای قرارگاه نهضت خدمت رسانی خراسان جنوبی صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار برگزار شد.

 

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام استان در این دیدار ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: بعد از هماهنگی و تشکیل ستاد خدمات رسانی و محرومیت زدایی شاهد هماهنگی، هم افزایی، پیشرفت و هدف گذاری های خوبی در سطح استان بودیم و همه مسئولین در مناطق محروم و نقاطی که نیاز به توسعه اشتغال روستایی، خانگی و معیشت دارند  حضور پیدا کردند.

 

 وی با بیان اینکه افزود: با انجام هماهنگی ها در خدمات رسانی ، موازی کاری ها حذف شده و مراجعین ساماندهی شده اند. راه اندازی گروه های خدمات رسان و محرومیت زدایی در کنار گروه های جهادی توسط برخی نهادها و ارگانها با حضور مسئولین موثر بوده است.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ما این بود که برای پیشگیری  از موازی کاری و خدمات مکرر به یک نفر، سامانه ای طراحی نشده بود که مجموعه ها، نهادها و ارگانها از خدمات یکدیگر مطلع شوند.

 

وی با بیان اینکه در مجموعه بسیج سازندگی 203 گروه جهادی در تابستان به مناطق محروم اعزام شدند گفت: این گروه ها بیشتر در عرصه های عمرانی با ساخت کانال آب، مساجد، حسینیه، خانه عالم و سرویس بهداشتی، تعمیر خانه محروم، ساخت استخر ذخیره آب و غسالخانه، لوله گذاری آب شرب، لایروبی قنوات و دیوار کشی امامزاده و مزار شهدای گمنام و در عرصه فرهنگی با برگزاری مراسم معنوی، دوره های آموزش قرآن و احکام، دیوار نویسی، برپایی یادواره شهدا، آموزش هنرهایی از قبیل خیاطی، بافتنی، گلدوزی، چرم دوزی و بهداشت و درمان فعالیت داشتند.

 

فرمانده سپاه استان از راه اندازی سامانه خدمات رسانی و محرومیت زدایی خبر داد و توصیه کرد: همه نهادها، شرکت ها ، سمن های مردمی و گروه های خیر و خدمت رسان در این سامانه وارد شوند.

 

وی با اشاره به ثمرات کار هماهنگ از طریق سامانه افزود:  برای افزایش تعامل و اثربخش بودن خدمات همه مجموعه ها و اینکه برنامه های سالانه ها و اقداماتی که انجام می شود در سامانه بارگذاری شود. گروه های تخصصی خدمات رسانی بیشتر آموزش ببیند که کارشان موثر و هدفمند باشد.

 

قاسمی ادامه داد: برای کمک های اضطراری  به برخی افرادی که مراجعه می کنند و تقاضای حداقل کمک بلاعوضی دارند صندوق مالی خیرین متمرکز تشکیل شود.

 

وی یادآور شد: دو مشکل اساسی که تا کنون داشتیم هدایت ، ارجاع و کمک های مالی است که باید تصمیم گیری شود.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان خاطرنشان کرد: در سال 98 که با حوادث طبیعی همچون سیل مواجه بودیم اما همه مجموعه ها و نهادهای خدمت رسان در مناطق محروم و دور دست حضور پیدا کردند و شاهد حضور استاندار، معاونین و مدیران در مناطق محروم و برپایی میز خدمت برای رسیدگی به مشکلات مردم به خصوص در زمینه های اداری بودیم و برخی مشکلات پیش روی سرمایه گذاری و اشتغال زایی مردم  حل و فصل شده است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها