خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین دهقان راه نجات از این دلبستگی ها و تعلقات این است که مومنین در برابر حلال و حرا م دین خدا تسلیم باشند یعنی آنچه حلال است به سمت آن بروند و آنچه حرام است اعراض کنند.  
کد خبر: ۹۱۷۴۲۵۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبر گزاری بسیج از فلاورجان، به مناسبت ایام ماه محرم حجت الاسلام والمسلمین دهقان نمایندگی ولی فقیه درگروه پدافند هوایی شهرستان فلاورجان در حسینیه شهدای این ناحیه در جمع عموم مردم مطالبی تحت عنوان قیام عاشورایی بیان نمود .

وی در ادامه  مشکل اصلی افرادی که در روز عاشورا درمقابل امام  زمانشان ایستادند را دوچیز دانست و گفت: یکی اینکه خلفاء با دادن عطیه به برخی از افراد آنها را دنیا زده کردند و آنها نمی توانستند از دنیا قطع تعلق کنند  و مشکل بعدی این بود که عبید الله بن زیاد عرفا یعنی روسای قبایل را خواست و با وعده  وتهدید نیروهای تحت امرشان را به نفع خود مصادره کرد و این عرفا نمی توانستند به علت دلبستگی به جایگاه و مقامشان در برابر حق کرنش کنند و سرانجام در مقابل امام زمانشان ایستادند.

وی در ادامه افزود: خلافت‌به‌ دست‌ افراد نالايق‌ اموي‌ افتاده‌ بود كه‌ از اسلام‌ بويي‌ نبرده‌ بودند و منكرات‌ درجامعه‌، رواج‌ يافته ‌ و معيارهاي‌ اسلامي‌ از بين‌ رفته‌ بود، تشخيص‌ سره‌ ازناسره‌ و شيعة‌ واقعي‌، دشوار بود، امام‌ با قيام‌ خود، اوضاع‌ سياسي‌ اجتماعي‌ جامعة‌ اسلامي‌ را دگرگون‌ كرد و جامعه‌ اسلامي‌ را زنده‌ كرد و انگيزة‌ اصلي‌ قيام‌ امام‌ هم‌ امر به‌ معروف‌ و نهي‌ از منكر بود و از ديگر انگيزه‌هاي‌ قيام‌، مخالفت‌ با يزيد و دعوت‌ كوفيان‌ مي‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین دهقان در ادامه گفت: راه نجات از این دلبستگی ها وتعاقات این است که مومنین در برابر حلال وحرا م دین خدا تسلیم باشند یعنی آنچه حلال است به سمت آن بروند و آنچه حرام است اعراض کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها