فرمانده سپاه شهرستان ریگان گفت: دانشجویان بسیجی در مناطق محروم و صعب العبور ریگان در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی ،دندانپزشکی و بهداشت عمومی به بیش از ۲ هزار نفر خدمات رسانی کردند.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۴۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سرهنگ مصطفی دهقانیان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت:در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان دربحث بیانیه گام دوم انقلاب الخصوص جوانان و کار‌های جهادی تاکید زیادی داشتند و باتوجه به فصل تابستان و اوقات فراغت جوانان ونوجوانان بخصوص قشر دانشجو که این قشر فریخته آینده سازه این مملکت و نظام جمهوری اسلامی هستند و باید در بحث تمدن سازی اسلامی و جامعه مهدوی پیشگام وحضور فعالی داشته باشند.

وی ادامه داد:جوانان باید با مشکلات و محرومیت‌های اقشار ضعیف آشنا شوند و مهمترین هدف اردو‌های جهادی خودسازی و بازسازی این عزیزان است که همان طور گفته شد آشنایی با مشکلات و حل آن‌ها و کم کردن درد و رنج مردم است.

دهقانیان با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه سپاه خدمت رسانی به مردم محروم می‌باشد، تصریح داشت:گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از چند روز پیش که شامل ۱۰۰ دانشجوی بسیجی و انقلابی درمناطق محروم وصعب العبور کوهشاه وسرزه مستقر شده که این مناطق در ۴۵ و ۶۵ کیلومتری از شهرستان ریگان فاصله دارند و هرکدام ازاین مناطق ۲۰ روستای محروم دیگر را تحت پوشش می‌دهند و این دانشجویان بسیجی به ارائه خدمات رسانی پرداختند.

فرمانده سپاه شهرستان ریگان گفت: دانشجویان بسیجی در مناطق محروم و صعب العبور ریگان در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، دندانپزشکی و بهداشت عمومی به بیش از ۲ هزار نفر خدمات رسانی کردند.

وی افزود:بیش از هزار نفر در اردو‌های جهادی که در شهرستان ریگان شکل گرفته در طول سال شرکت نمودند که همچنان این اردو‌ها ادامه خواهد داشت.

سرهنگ دهقانیان در ادامه ابراز داشت:فعالیت‌های سپاه در ریگان در چند عرصه مختلف می‌باشد که در بحث عمرانی ۱۳ منزل مسکونی با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) درحال ساخت و ۱۹ منزل مسکونی دیگر با همکاری بهزیستی شهرستان در دستور کار است و ۴۰ واحد مسکونی نیز در مناطق محروم مورد هدف در حال ساخت و یا در حال اتمام است.

وی بیان داشت:در مناطق کوهشاه، سرزه و رستم اباد ریگان در جهت آموزش و مباحث فرهنگی مدرسه و مسجد ساخته شده است.

دهقانیان عنوان کرد:دربحث اشتغال زایی و محرومیت زدایی برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده و در راستای اقتصاد مقاومتی درمناطق محروم صنایع تبدیلی و گیاهان دارویی راه اندازی کردیم و ۴۰ نفررا در بحث اشتغال زایی به استان اصفهان فرستادیم و در بحث بهداشت با کمک گروه جهادی سیدالشهدای استان اصفهان ۲۰۰ نفر تحت درمان و ویزیت رایگان قرار گرفتند.

این مقام مسئول اذعان داشت:سپاه ریگان درخدمت رسانی به مردم بی بضاعت دربحث توزیع جهیزیه، توزیع وسایل سرمایشی و توزیع بسته‌های غذایی نیز خدمات فراوانی داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان ریگان در پایان به دو دهستان ناصریه و گاوکان که ضریب ۸ و ۹ محرومیت را در کشور دارند اشاره و از خدمات و همکاری که گروه‌های جهادی و خیرین در این مناطق با سپاه شهرستان داشته اند قدردانی کرد و اظهار داشت: امیدواریم روزی ریگان الگوی محرومیت زدایی و کار‌های جهادی بشود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات