خبرهای داغ:
مهدیخانی گفت: سرمازدگی امسال ۱۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و سیل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به استان قزوین خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۱۷۴۲۴۴
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، گفت: سرمازدگی امسال ۱۹ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال و سیل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به استان قزوین خسارت وارد کرد.
وی اظهار داشت: خسارات سال گذشته سرمازدگی در استان ۱۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال و خسارات سیل نیز یک هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال بود.

این مسئول همچنین از افزایش قابل توجه حوادث آتش سوزی های گسترده در استان قزوین خبر داد و گفت: حجم آتش سوزی اراضی در استان قزوین نیز امسال ۸۲۰ هکتار بود که این رقم سال گذشته از ۱۵۰ هکتار فراتر نرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اعتبارات ابلاغی مربوط به جبران خسارات بلایای طبیعی در استان مربوط به سال جاری را ۸۰۰ میلیارد ریال خواند و گفت: از این رقم تاکنون ۵۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است که ۳۳۰ میلیارد ریال آن مربوط به استمهال تسهیلات کشاورزان آسیب دیده بوده و سایر نیز برای جبران خسارات سیل بوده است.

این مسئول گفت: از محل اعتبارات جبران خسارت سیل ۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای کشاورزان قزوینی در نظر گرفته شده و در این خصوص ۱۴۰۰ پرونده تشکیل شده است که تاکنون تنها ۱۸۰ کشاورز موفق به دریافت تسهیلات مربوطه شده اند.

وی اظهار داشت: در نشستی با بانک ها آنها را برای پرداخت اعتبارات در نظر گرفته شده به کشاورزان خسارت دیده توجیه کرده و انتظار داریم تا سایر کشاورزان متقاضی نیز بتوانند به سرعت تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها