خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۱۷۴۲۱۳
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، در سرمقاله صبح‌نو آمده است:

 

دو اتفاق در هفته گذشته فضای سیاسی و اجتماعی کشور را تحت تأثیر قرار داد؛ خودسوزی و فوت دختری به نام خدایاری و اهانت یک بازیگر به ساحت اباعبدالله(ع). واکنش اصلاح‌طلبان به این دو واقعه کاملاً سیاسی و فرصت‌طلبانه بود. در بحث موسوم به «دختر آبی» کاملاً هم‌جهت با رسانه‌های غربی عمل کردند و بدون محکومیت خودسوزی، سعی کردند با قهرمان‌سازی از این دختر، جناح رقیب و حتی نظام را مقصر این موضوع نشان دهند.

چنان در این زمینه، سرعت و شدت داشتند که حتی حرام‌بودن خودسوزی هم از عجله آن‌ها نکاست؛ البته در این میان اصول‌گرایان هم می‌توانستند فارغ از بازی در زمین اصلاح‌طلبان و مقابله با آن‌ها، با این دختر و خانواده‌اش همدردی بیشتری کنند.

موضوع دوم، توهین یک بازیگر به مقدسات بود. سؤال این است که یک‌دهم واکنش‌ها در موضوع اول را در فقره دوم از خود نشان دادند؟ آیا حاضر شدند حرکت ضددینی و ضدمردمی این بازیگر را محکوم کنند؟ آن‌ها معتقدند که جناح مقابل دنبال ارائه تصویری غیرمذهبی از اصلاح‌طلبان است.

آیا در نمونه بالا هم باز پای رقیب وسط بوده یا اینکه عیب در خود اصلاح‌طلبان است؟ این دو موضوع نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان نسبت به مقدسات و مسائل دینی کمتر حساسیت دارند تا موضوعاتی که برای خود نوعی فرصت سیاسی می‌پندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها