خبرهای داغ:
انبارلویی گفت: صداوسیمای مرکز قزوین در دهه اول محرم 16هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی پخش کرد.
کد خبر: ۹۱۷۴۱۸۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

سعید انبارلویی مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین بیان کرد: پوشش زنده عزاداری های حسینی در نقاط مختلف استان و انعکاس وحدت و یکپارچگی عزاداران حسینی از ابتکارات و اولویت های مهم رسانه در ماه محرم سالجاری بوده است.

وی گفت: در همین راستا سیمای امرکز قزوین با پخش ویژه برنامه های زنده «نغمه عشاق»، «تجمع عزاداری های حسینی در شهرک کوثر- آبیک- لشگر 16 زرهی- محمودآباد نمونه - محمدیه- مهرگان- بویین زهرا- الوند- شال- آوج و اسفرورین»، «همایش شیرخوارگان حسینی»، «سوگواره احلی من العسل»، «عزاداری صبح تاسوعا»، «عزاداری عصر تاسوعا»، «عزاداری روستای زرآباد»، «عزاداری صبح عاشورا در حسینیه آقاسید جمال»، «عزاداری عصر عاشورا در دانسفهان»، «نماز ظهر تاسوعا و عاشورا»، «زیارت ناحیه مقدسه»،«تیزر»، «سخنرانی» و «عزاداری هیئت ها» بیش از 2 هزار و 986 دقیقه برنامه با موضوع محرم، فلسفه نهضت حسینی و قیام عاشورا تهیه، تولید و پخش نمود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به پوشش زنده عزاداری های حسینی نقاط مختلف استان از شبکه های سراسری اظهار کرد: شبکه های یک، دو، سه، چهار، پنج، خبر و شما در بخش های مختلف به مدت 323 دقیقه شور حسینی مردم استان قزوین را در روزهای تاسوعا و عاشورا، مراسم شیرخوارگان حسینی و شب شام غریبان به تصویر کشیدند.
انبارلوئی عنوان کرد: رادیو قزوین هم علاوه بر پخش برنامه های روزانه که رویکردی متناسب با محرم داشتند با ویژه برنامه های «عشق و عطش»، «موکب عشق»، «روشنا»، «شور حسینی»، «زیارت آفتاب»، «نمایش کوتاه»، «مقتل خوانی» و «سخنرانی» بیش از 3هزار و 810 دقیقه برنامه با موضوع محرم تولید و پخش کرد.

وی افزود: خبر مرکز قزوین هم با پوشش عزاداری های حسینی در شهرستان ها و نقاط مختلف استان حدود 479 دقیقه خبر و گزارش خبری با موضوع محرم و عزاداری حسینی از سیما و صدای مرکز قزوین پخش نمود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین به عملکرد تأمین و پخش رادیو و تلویزیون در ایام محرم اشاره و تصریح کرد: تأمین و پخش سیما بیش از 5 هزار و 640 دقیقه سریال،فیلم سینمائی، مستند، کلیپ، نماهنگ و زیر نویس و تأمین و پخش صدا هم بیش از 3هزار و 63 دقیقه برنامه با موضوع محرم پخش نمودند.

انبارلوئی در ادامه خاطر نشان کرد: معاونت فضای مجازی مرکز هم اطلاع رسانی برنامه های عزاداری هیئت های شاخص استان و اعلام زمان پخش ویژه برنامه ها و انتشار ویژه برنامه های تولیدی و زنده سیما در بستر وب سایت مرکز را در دستور کار خود قرار داد. طراحی پویش "هیئت کجا بریم؟" باهدف تعامل با مخاطب و معرفی هیئات استان، فراخوان آثار ارسالی محرمی مخاطبان (پویش مردمی) در قالب ویدیو پادکست و عکس جهت انتشار در رادیو ، تلویزیون و شبکه های اجتماعی نیز از دیگر برنامه های این معاونت بود.

وی همچنین از تمامی دستگاه های استان که در گردهمایی های عزاداران حسینی و مقدمه چینی برای پخش این صحنه های با شکوه در رسانه نقش داشتند قدردانی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها