بسیجی نخبه کمیجانی در گفتگو با «بسیج»:

اردوهای جهادی قلب انسان را جلا می دهد/ایجاد امید به آینده در مردم مناطق محروم بزرگترین دستاورد اردوهای جهادی

محمد کمیجانی گفت:در اردوهای جهادی علاوه بر ساخت و محرومیت زدایی این دلهای جهادگران است که جلا و ساخته می شود.
کد خبر: ۹۱۷۴۱۵۶
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱

به گزارش سرویس جهادی خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛محمد کمیجانی بسیجی نخبه این شهرستان در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت:سازندگی مهمترین هدفی است که در اردوهای جهادی دنبال می شود ولی دو نوع سازندگی در این محرومیت زدایی ها اتفاق می افتد که آغاز این سازندگی، ساختن خود همین جهادگران است.
وی مهمترین دستاورد اردوی جهادی را جهاد با نفس دانست وگفت: اینکه انسان از غروری که تحصیلات و جایگاه اجتماعی به او می بخشد و تمام لذت های راحتی فردی چشم بپوشد و خود را وقف خدمت به دیگران کند، این کار علاوه بر اینکه روح و نفس جهادگر را صیقل می دهد، باعث ایجاد انگیزه و امید در مردمی که در این مناطق زندگی می کنند نیز خواهد شد.

کمیجانی افزود: مردمی که مدت هاست با فقر و نبود امکانات اولیه و اساسی زندگی دست و پنجه نرم می کنند، وقتی ببینند عده ای جوان تحصیلکرده با رضایت کامل و بصورت داوطلبانه، بدون هیچ چشم داشتی برای آبادانی روستا و شهرشان تا حد امکان تلاش می کنند، ضمن اینکه انگیزه فعالیت و زندگی در آنان بیشتر می شود، به انقلاب و راهی که به سختی به آن دست یافتند امیدوار خواهند ماند و با وجود تمام نارضایتی ها و کاستی هایی که تحریمها بر کشور وارد کرده است استقامت خواهند کرد.

این بسیجی نخبه گفت: رسالتی که بر دوش جهادگرن است، توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در قالب ارتقای سطح عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی است. این جوانان ضمن آشنایی با مناطق محروم و دیدن کمبودهای فرهنگی، اعتقادی، معیشتی، بهداشتی و ... با تلاش مخلصانه برای پیشرفت و رفع این نواقص می کوشند.

محمد کمیجانی گفت: برگزاری اردوی جهادی همچنین موجب گوشزد کردن و یادآوری کم و کاستی مناطق محروم به مسئولین می شود و با دیدن عده ای جوان تحصیلکرده و با استعداد که بدون هیچ گونه احساس غروری، با علاقه و فروتنی در رفع محرومیت می کوشند، تشویق شده و به انجام کارهای عام المنفعه روی می آورند و این مسئله امر به معروفی نیکو است.

وی در پایان گفت: انگیزه بخشی و ایجاد امید در مردم مناطق محروم بزرگترین دستاوردی است که جهادی ها از خود برجای می گذارند و این شایسته نظام جمهوری اسلامی است.

ارسال نظرات